Red de winkel!
Het gaat niet goed met de Nederlandse retailhandel. Omzetten stagneren en
marges staan onder druk, terwijl internetverkopen met 10% stijgen per jaar.
Toch is er wel toekomst voor winkels. Juist nu internet het koopplatform van
de toekomst is. Alleen wordt het anders dan we nu denken.
In Red de winkel! legt (e-)marketing expert Cor Molenaar uit hoe technologie en
internet winkels eerder een voorsprong bieden dan de altijd gedachte teloorgang.
Het klassieke businessmodel van winkels moet hiervoor wel op de schop,
anders komt de klant nooit centraal te staan.
Waar in de bestseller Het einde van winkels? vooral de ontwikkelingen in de detailhandel en het koopgedrag van klanten werden ontleed, biedt Molenaar in
Red de winkel! een praktischer aanpak met handvatten, tips en cases waarmee
ondernemers, gemeentes en vastgoed-exploitanten het nieuwe retaillandschap
kunnen vormgeven.
Met zijn scherpe visie op de rol van gemeentes, vastgoedmarkt en fabrikanten,
maar ook van de winkels zelf, weet Molenaar weer de vinger op de zere plek te
leggen en het vizier bij alle partijen op scherp te krijgen. Want hoewel internet nu vooral als dreiging wordt gezien, benadrukt de (e-)marketing expert dat het winkels juist een significant voordeel kan bieden. Hoe je dat optimaal moet benutten en hoe betrokken partijen daarbij ingezet kunnen worden lees je in dit boek; de redding van winkels.
Cor Molenaar is buitengewoon Hoogleraar
eMarketing&Distance Selling bij RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam
en zelfstandig adviseur. Zijn vorige boek Het einde van winkels? was spraakmakend.
marges staan onder druk, terwijl internetverkopen met 10% stijgen per jaar.
Toch is er wel toekomst voor winkels. Juist nu internet het koopplatform van
de toekomst is. Alleen wordt het anders dan we nu denken.
In Red de winkel! legt (e-)marketing expert Cor Molenaar uit hoe technologie en
internet winkels eerder een voorsprong bieden dan de altijd gedachte teloorgang.
Het klassieke businessmodel van winkels moet hiervoor wel op de schop,
anders komt de klant nooit centraal te staan.
Waar in de bestseller Het einde van winkels? vooral de ontwikkelingen in de detailhandel en het koopgedrag van klanten werden ontleed, biedt Molenaar in
Red de winkel! een praktischer aanpak met handvatten, tips en cases waarmee
ondernemers, gemeentes en vastgoed-exploitanten het nieuwe retaillandschap
kunnen vormgeven.
Met zijn scherpe visie op de rol van gemeentes, vastgoedmarkt en fabrikanten,
maar ook van de winkels zelf, weet Molenaar weer de vinger op de zere plek te
leggen en het vizier bij alle partijen op scherp te krijgen. Want hoewel internet nu vooral als dreiging wordt gezien, benadrukt de (e-)marketing expert dat het winkels juist een significant voordeel kan bieden. Hoe je dat optimaal moet benutten en hoe betrokken partijen daarbij ingezet kunnen worden lees je in dit boek; de redding van winkels.
Cor Molenaar is buitengewoon Hoogleraar
eMarketing&Distance Selling bij RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam
en zelfstandig adviseur. Zijn vorige boek Het einde van winkels? was spraakmakend.
Auteur | | Cor Molenaar |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |