Sustainable business modeling

Sustainable business modeling

Sustainable Business Modeling helpt ondernemingen zicht te krijgen op wat voor
hen de juiste beslissingen zijn. SBM is een combinatie van kwantitatief (laten)
rekenen en kwalitatief action research en action learning, waarbij medewerkers en management - via strategische rondetafelgesprekken - marktgegevens, studies
en andere relevante informatie inbrengen.
Door met elkaar prestatie-indicatoren te formuleren, deze van een waarde te voorzien en te koppelen aan duurzame strategische doelstellingen, wordt niet alleen de strategie op een transparante wijze geformuleerd, maar ook het pad er naartoe cijfermatig onderbouwd. Het rekenhart van dit proces wordt gevormd door The Business Simulator.
Het shared value-concept van Michael E. Porter is enthousiast ontvangen.
Maar het bleef een concept in een black box. Met Sustainable Business Modeling
en The Business Simulator hebben de auteurs dit concreet en inzichtelijk
weten te maken, met een laagdrempelige, interactieve aanpak en met harde
cijfers als uitkomst.
De simulatiemogelijkheden en visualisaties geven ruimte voor een objectieve
discussie. Hoe dat in de praktijk werkt, komt naar voren in de verschillende
cases - uit de zorg, de metaalindustrie, een science center en de energiesector - die in dit boek stap voor stap beschreven worden.
Sustainable Business Modeling biedt een effectief handvat voor transparantie
in de strategische besluitvorming over duurzame bedrijfsvoering, zodat je
niet alleen de interne, maar ook de externe stakeholders meekrijgt.
Annemieke Roobeek is hoogleraar Strategie en Transformatiemanagement aan
Nyenrode Business Universiteit, verbonden aan het Strategy Center en directeur van MeetingMoreMinds B.V. en Open Dialogue B.V.
Jacques de Swart is hoogleraar Toegepaste Wiskunde aan Nyenrode Business Universiteit, verbonden aan het Center for Auditing & Assurance en o.a. verantwoordelijk voor de adviesgroep Quantitative Analysis van PwC.

Auteur | Annemieke Roobeek
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9780749480608
Boekomslag voor ISBN: 9789001895716
Boekomslag voor ISBN: 9789462368897
Boekomslag voor ISBN: 9789001738556


Boekn ©