Het einde van winkels?
Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen
en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig
alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment.
Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar
op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?
Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen en
mogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedrag
van consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe het
is en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijk
uit gaat zien.
Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en op
een andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordt
een webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo?
Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of een
kwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruik
maken van de kansen van internet zullen overleven.
Prof Dr C.N.A. Molenaar is buitengewoon hoogleraar eMarketing & Distance Selling aan de RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam, directeur van het strategische adviesbureau
eXQuo Consultancy in Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Hij is strategisch adviseur bij diverse bedrijven, geeft lezingen en
workshops en is auteur van vele boeken waaronder de bestseller Het Nieuwe Winkelen (2009), in Engels vertaald onder de titel Shopping 3.0
en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig
alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment.
Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar
op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?
Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen en
mogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedrag
van consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe het
is en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijk
uit gaat zien.
Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en op
een andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordt
een webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo?
Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of een
kwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruik
maken van de kansen van internet zullen overleven.
Prof Dr C.N.A. Molenaar is buitengewoon hoogleraar eMarketing & Distance Selling aan de RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam, directeur van het strategische adviesbureau
eXQuo Consultancy in Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Hij is strategisch adviseur bij diverse bedrijven, geeft lezingen en
workshops en is auteur van vele boeken waaronder de bestseller Het Nieuwe Winkelen (2009), in Engels vertaald onder de titel Shopping 3.0
Auteur | | Cor Molenaar |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |