Praktijkgidsen voor manager en ondernemer - Situationeel (onder)handelen
Als manager en ondernemer wilt u graag grip hebben op de commerciële
processen in uw organisatie. U wilt scherp inkopen en gunstig verkopen.
Soms zit u aan de ene kant van de onderhandelingstafel, dan weer aan de
andere.Situationeel (onder)handelen helpt bij het ontwikkelen van een succesvolle relatie tussen inkopers en verkopers. Beide partijen moeten onderhandelen,zich presenteren en contracten afsluiten. Ze zijn van elkaar afhankelijk en de mate waarin zij in staat zijn om hun aanpak aan te passen aan
een specifieke situatie bepaalt voor het grootste deel hun succes.
Dit boek geeft antwoord op vragen als:
Hoe kunnen inkopers en verkopers tot een goede samenwerking
komen, zelfs bij een aanbesteding?
Waarom gaat een commercieel gesprek vooral over prijs en hoe kunt
u dat veranderen?
Hoe geeft inkoop geld uit en wat krijgt u ervoor terug?
Hoe maakt verkoop duidelijk wat de organisatie verkoopt en wat is
de toegevoegde waarde voor uw klant?
Hoe kunt u situationeel (onder)handelen en welke instrumenten
gebruikt u hiervoor?
De antwoorden en adviezen uit dit boek kunt u direct in uw eigen praktijk
toepassen.Bert Willemsen is medeoprichter van inkoop- en verkoopadviesbureau
Orange Orca bv. Hij verzorgt trainingen over inkoop en verkoop en
adviseert organisaties op het gebied van waarde verkopen, inkoop van
innovatie en het ontwikkelen van commercial excellence. Eerder had hij
commerciële leidinggevende functies in de verpakkingsindustrie en
werkte hij samen met grote internationale bedrijven uit de voedingsen
drankenindustrie.De serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer biedt een praktischetraining in managementvaardigheden. Met een minimum aan theorie en
een maximum aan praktische richtlijnen verwerft u in twee avonden lezen
een schat aan informatie en vaardigheden. Daarnaast zijn de boeken ideaal
als naslagwerk.De Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben
opgedaan. De serie staat onder redactie van Ron Plattel.
processen in uw organisatie. U wilt scherp inkopen en gunstig verkopen.
Soms zit u aan de ene kant van de onderhandelingstafel, dan weer aan de
andere.Situationeel (onder)handelen helpt bij het ontwikkelen van een succesvolle relatie tussen inkopers en verkopers. Beide partijen moeten onderhandelen,zich presenteren en contracten afsluiten. Ze zijn van elkaar afhankelijk en de mate waarin zij in staat zijn om hun aanpak aan te passen aan
een specifieke situatie bepaalt voor het grootste deel hun succes.
Dit boek geeft antwoord op vragen als:
Hoe kunnen inkopers en verkopers tot een goede samenwerking
komen, zelfs bij een aanbesteding?
Waarom gaat een commercieel gesprek vooral over prijs en hoe kunt
u dat veranderen?
Hoe geeft inkoop geld uit en wat krijgt u ervoor terug?
Hoe maakt verkoop duidelijk wat de organisatie verkoopt en wat is
de toegevoegde waarde voor uw klant?
Hoe kunt u situationeel (onder)handelen en welke instrumenten
gebruikt u hiervoor?
De antwoorden en adviezen uit dit boek kunt u direct in uw eigen praktijk
toepassen.Bert Willemsen is medeoprichter van inkoop- en verkoopadviesbureau
Orange Orca bv. Hij verzorgt trainingen over inkoop en verkoop en
adviseert organisaties op het gebied van waarde verkopen, inkoop van
innovatie en het ontwikkelen van commercial excellence. Eerder had hij
commerciële leidinggevende functies in de verpakkingsindustrie en
werkte hij samen met grote internationale bedrijven uit de voedingsen
drankenindustrie.De serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer biedt een praktischetraining in managementvaardigheden. Met een minimum aan theorie en
een maximum aan praktische richtlijnen verwerft u in twee avonden lezen
een schat aan informatie en vaardigheden. Daarnaast zijn de boeken ideaal
als naslagwerk.De Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben
opgedaan. De serie staat onder redactie van Ron Plattel.
Auteur | | Bert Willemsen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |