Een praktische kijk op marketing en strategiemodellen

Een praktische kijk op marketing en strategiemodellen

U hebt ongetwijfeld wel eens een SWOT-analyse gemaakt of de
Value Chain van Porter op uw eigen organisatie toegepast. Dan weet
u ook uit eigen ervaring dat het niet eenvoudig is deze modellen te
vertalen naar uw eigen situatie. En is het niet opmerkelijk dat we
nog altijd terugvallen op dezelfde, vaak twintig jaar oude modellen?
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen brengt
hier verandering in. U krijgt een overzicht van de 22 belangrijkste
modellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie
te komen. Dit overzicht is een unieke mix van klassieke, beproefde
modellen en recente, baanbrekende modellen. De volgorde van de
modellen loopt parallel aan het strategische planningsproces.
Per model is aangegeven:
• Waar in het planningsproces het model in te zetten is
• Wat de kerngedachte van het model is
• Welke stappen u moet doorlopen om het model in uw eigen
situatie toe te passen
• Wat de beperkingen van het model zijn
Deze tweede herziene editie is uitgebreid met talloze actuele
praktijkvoorbeelden en drie belangrijke nieuwe modellen:
• Blue Ocean Strategy
• Drielagen-businessmodel
• Net Promoter Score
De modellen zijn zo beschreven dat u direct aan de slag kunt.
Uiteindelijk wilt u immers de strategische denkbeelden kunnen
vertalen naar de praktijk van alledag. Daarom is dit boek gekoppeld
aan de website www.marketingmodellen.nl. Hier kunt u uitgebreide
worksheets en checklists bij de modellen downloaden.
Dit boek is bedoeld voor managers die op zoek zijn naar een
effectievere invulling van het proces van marketingplanning en
strategievorming.
Yousri Mandour en Marleen Bekkers zijn partner bij ICSB Marketing
en Strategie. Zij hebben jarenlange ervaring met het begeleiden en
ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in de meest
uiteenlopende sectoren.

Auteur | Yousri Mandour
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789058754530
Boekomslag voor ISBN: 9789052614953
Boekomslag voor ISBN: 9789059721029
Boekomslag voor ISBN: 9789492196149
Boekomslag voor ISBN: 9789043028387
Boekomslag voor ISBN: 9789001277697


Boekn ©