Het Strategieboek 2

Het Strategieboek 2

Het Strategieboek 2 Nieuwe Speelvelden van Berenschot is een meer dan volwaardige aanvulling op Het Strategieboek, dat geruime tijd een van de bestverkopende managementboeken is geweest. Het boek haakt aan op de in Het Strategieboek ontwikkelde systematiek van strategieformulering en begint dan ook met een samenvatting van de kernpunten van deze 'strategische dialoog', aangevuld met nieuwe praktijkcases. Het onderdeel strategie-implementatie, dat in het eerste boek summier wordt behandeld, komt nu uitgebreid aan de orde. Vervolgens worden een aantal actuele managementthema's (nieuwe speelvelden) nader uitgewerkt en gekoppeld aan de strategische dialoog. Handvatten worden geboden voor vraagstukken als:
- Hoe moet ik innovatie vormgeven?
- Wat moet ik met internet?
- Internationaliseren: waarom, hoe?
- Is offshoring aantrekkelijk voor mijn klanten?
- Hoe moet ik mijn positie bepalen ten opzichte van supplier en klant?
- Hoe geef ik corporate citizenship en sustainability (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) een gezicht?

Al deze thema's worden zowel inhoudelijk als procesmatig behandeld in relatie tot hun relevantie voor strategievorming. Per thema zijn cases en managementmodellen opgenomen. Met Het Strategieboek 2 Nieuwe Speelvelden wordt de strategische toolkit geactualiseerd en gecompleteerd.

De auteurs zijn werkzaam bij Berenschot Business Management. Zij adviseren grote en middelgrote ondernemingen op het gebied van strategievorming, revitalisering en marktgericht organiseren.

Auteur | Onbekend
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789052614793
Boekomslag voor ISBN: 9789057121470
Boekomslag voor ISBN: 9789041509826
Boekomslag voor ISBN: 9789090180182
Boekomslag voor ISBN: 9789001878849
Boekomslag voor ISBN: 9789055740239


Boekn ©