Wereldmerken
Let op: dit boek is licht beschadigd!! Coca-Cola, McDonald's, Nike, Heineken... Beroemde merknamen waar je talloze malen per dag mee in aanraking komt. Merken zijn dan ook meer dan het uithangbord van een bedrijf of een product. Zij vormen een onlosmakelijk bestanddeel van het leven van alledag, en roepen bij mensen sterke gevoelens op van loyaliteit en affectie. Maar wie kent het verhaal achter deze namen? Wereldmerken vertelt het verhaal van vijftig van de beroemdste internationale merken. Het laat zien hoe ogenschijnlijk simpele producten en diensten zich ontwikkelden tot legendarische namen. Wist u bijvoorbeeld dat: - American Express begon als koeriersdienst ten tijde van de Amerikaanse Burgeroorlo-
- de eerste Apple- computer werd gebouwd in een garage?
- Coca-Cola aanvankelijk verkocht werd vanwege zijn geneeskrachtige werking?
- Lego gewoon begonnen is als producent van houten speelgoed?
- het merk Mars genoemd is naar de oprichter, Forrest Mars?
- Unilever vele tientallen beroemde merknamen bezit, waaronder Magnum, Lipton, jif, Dove en Persil?
- Yamaha niet alleen zeer goede motorfietsen, maar ook uitstekende muziekinstrumenten produceert? Wereldmerken vertelt niet alleen de ontstaansgeschiedenissen, maar gaat ook in op de strategieën die deze befaamde bedrijven en organisaties hanteren op het gebied van marketing en branding. Hoe is het ze gelukt hun concurrenten te verslaan- Welke tegenslagen hebben ze overwonnen?, Wat is de rol van bepaalde personen geweest? Zo is Wereldmerken niet afleen een leuk boek om in te bladeren, maar ook een inspirerend boek waar managers en marketeers in de dagelijkse praktijk hun voordeel mee kunnen doen.
- de eerste Apple- computer werd gebouwd in een garage?
- Coca-Cola aanvankelijk verkocht werd vanwege zijn geneeskrachtige werking?
- Lego gewoon begonnen is als producent van houten speelgoed?
- het merk Mars genoemd is naar de oprichter, Forrest Mars?
- Unilever vele tientallen beroemde merknamen bezit, waaronder Magnum, Lipton, jif, Dove en Persil?
- Yamaha niet alleen zeer goede motorfietsen, maar ook uitstekende muziekinstrumenten produceert? Wereldmerken vertelt niet alleen de ontstaansgeschiedenissen, maar gaat ook in op de strategieën die deze befaamde bedrijven en organisaties hanteren op het gebied van marketing en branding. Hoe is het ze gelukt hun concurrenten te verslaan- Welke tegenslagen hebben ze overwonnen?, Wat is de rol van bepaalde personen geweest? Zo is Wereldmerken niet afleen een leuk boek om in te bladeren, maar ook een inspirerend boek waar managers en marketeers in de dagelijkse praktijk hun voordeel mee kunnen doen.
Auteur | | Des Dearlove |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |