Kwalitatief marktonderzoek, theorie en praktijkcases

Kwalitatief marktonderzoek, theorie en praktijkcases

Bij beslissingen over strategische en tactische keuzen in marketing erkennen steeds meer marketeers de kracht van kwalitatief marktonderzoek. Toch bestaat er momenteel nog een grote kloof tussen theorie en praktijk in Nederland. Dit boek biedt daarom de basisbegrippen van kwalitatief onderzoek en de toepassing ervan door instellingen en bedrijven.

In Kwalitatief marktonderzoek vindt de lezer zowel methoden en technieken die in Nederland momenteel reeds worden toegepast als enkele recentelijk ontwikkelde technieken. Elke techniek wordt verduidelijkt met een case. Na de basismethoden (individuele interviews en groepsdiscussies) gaan de auteurs in op nominal grouping, concept factory, KRIT-onderzoek, laddering, de ZWET-methode, CRA en de casestudy-methode.

Auteur | K. de Ruyter
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789001700287
Boekomslag voor ISBN: 9789001334727
Boekomslag voor ISBN: 9789463650137
Boekomslag voor ISBN: 9789042202528
Boekomslag voor ISBN: 9789037245028
Boekomslag voor ISBN: 9789082581102


Boekn ©