Crossmediale Journalistiek

Crossmediale Journalistiek

Het zijn barre tijden voor de kwaliteitsjournalistiek. (Dag)bladen zien hun lezersaantallen slinken en verliezen de strijd om het laatste nieuws; actualiteitenprogramma's op televisie worden weggesaneerd. Tot overmaat van ramp zijn de lezers en kijkers steeds ouder; wie neemt er nog een abonnement op de krant, als alles op internet staat? Of zijn het juist gouden tijden voor de kwaliteitsjournalistiek? Thomas van Aalten kiest voor de laatste optie. Hij laat in dit handboek zien waar de kansen liggen: in de crossmediale journalistiek. Daarvoor kunnen diverse kanalen (van 'tablets' tot iPhones en blogs) worden ingezet voor tekst, audio, video en foto, mits de eigenzinnigheid en kwaliteitseis van de journalist altijd de boventoon voeren. En dat is - op uitzonderingen na - nog niet het geval. Crossmediale journalistiek vereist een andere attitude.

Van Aalten toont een vernieuwde hiërarchie en organisatie van de journalistiek, legt uit waarom goede journalistieke producten nooit 'af' zijn, behandelt andere verdienmodellen dan betalen-per-woord of subsidie. Hij laat zien dat crossmediale journalistiek meer verdieping geeft dan de paar papieren katernen of uniform gemonteerde reportages.

Auteur | Thomas van Aalten
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789463562638
Boekomslag voor ISBN: 9789001885564
Boekomslag voor ISBN: 9789060522301
Boekomslag voor ISBN: 9789401439121
Boekomslag voor ISBN: 9789462988781
Boekomslag voor ISBN: 9789463725033


Boekn ©