De Game-Industrie
Games zijn niet langer alleen het domein van jonge mensen; ze veroveren de wereld in rap tempo. Ze worden gespeeld door alle lagen van de bevolking en ook nog in allerlei variaties en op allerlei niveaus. Waren games vroeger gemaakt voor entertainment, nu worden ze ook ingezet om leerdoelen te bereiken, het leger te trainen en voor de marketing van producten en diensten.
De game-industrie biedt een rijk geïllustreerd beeld van de branche waarbij veel aandacht wordt besteed aan de Nederlandse situatie. Het boek gaat vooral over de zakelijke kant van de game-industrie, en belicht daarnaast ook de factoren die een rol spelen bij de ontwikkeling van games.
Aan de orde komen marketing en businesstrends, het profiel van de gamer, verschillende genres in gaming, auteursrecht, piraterij en kwesties als geweld en seks in games. Voorbeelden uit de praktijk en interviews met mensen die al werkzaam zijn in de game-industrie geven een goede oriëntatie op de wereld van de games.
De game-industrie biedt een rijk geïllustreerd beeld van de branche waarbij veel aandacht wordt besteed aan de Nederlandse situatie. Het boek gaat vooral over de zakelijke kant van de game-industrie, en belicht daarnaast ook de factoren die een rol spelen bij de ontwikkeling van games.
Aan de orde komen marketing en businesstrends, het profiel van de gamer, verschillende genres in gaming, auteursrecht, piraterij en kwesties als geweld en seks in games. Voorbeelden uit de praktijk en interviews met mensen die al werkzaam zijn in de game-industrie geven een goede oriëntatie op de wereld van de games.
Auteur | | S. Janssen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |