Blue Ocean Shift

Blue Ocean Shift

Creëer nieuwe markten in plaats van vechten om bestaande. Blue Ocean Shift biedt 5 stappen naar strategische groei zonder rivaliteit.
De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift. Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdorkest van Irak, Comic Relief/Red Nose Day en André Rieu) beschrijven Kim en Mauborgne in dit boek de 5 stappen op weg naar een nieuwe, blauwe markt. Dit proces van een Blue Ocean Shift is voor elke organisatie, klein of groot, geschikt. Er is volgens de auteurs geen speciale creativiteit of startup-mentaliteit voor nodig. Wel een beetje geduld: het doorlopen van het proces kost minimaal een jaar. Maar met de invulschema’s en businesscanvassen in dit boek kun je direct aan de slag. Blue Ocean Shift is een nieuwe klassieker op het gebied van marktstrategie, disruptie en klantfocus. De Blauwe Oceaan is wereldwijd ruim 3,5 miljoen keer verkocht in 45 talen.


Auteur | W. Chan Kim
Taal | Nederlands
Type | E-book
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789047009894
Boekomslag voor ISBN: 9789047008286
Boekomslag voor ISBN: 9789047008156
Boekomslag voor ISBN: 9781625274496
Boekomslag voor ISBN: 9780316314053


Boekn ©