De relatie-economie

De relatie-economie

Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie? Het doel, beter klantcontact en bouwen aan langlopende relaties, moet centraal staan. Vaak blijkt dat je daarvoor geen Big Data nodig hebt, maar slim moet werken met de data die je al verzamelt. De auteurs van dit boek leggen uit hoe je dat doet. Ze putten hierbij uit hun ervaringen met innovatieve projecten in de dagbladensector. Door goed te kijken naar hun klantenbestand en aan de keukentafel te luisteren naar individuele klanten konden ze onnodige uitgaven voor bijvoorbeeld proefabonnementen stoppen en het aantal opzeggingen met 50 procent verminderen. Deze ervaring is breed toepasbaar. Relatiemanagement (al dan niet via abonnementen) is voor allerlei branches een logische stap – denk aan energie, voedsel, entertainment, vervoer en andere diensten. • Laat data voor je werken • Ontwikkel begrip van je klanten • Bouw langdurige relaties


Auteur | Xavier van Leeuwe
Taal | Nederlands
Type | E-book
Categorie | Economie & Financiën

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789047010814
Boekomslag voor ISBN: 9789047013693
Boekomslag voor ISBN: 9789492272058
Boekomslag voor ISBN: 9789043003650
Boekomslag voor ISBN: 9789403737058


Boekn ©