Het membership-model

Het membership-model

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Kellman Baxter meent van wel, en toont dat aan met cases van Starbucks, t-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele anderen. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat gesneden product of dienst. In korte, praktische hoofdstukken laat Kellman Baxter zien wat het de vipeconomie inhoudt, hoe je dit bedrijfsmodel in jouw bedrijfstak kunt opzetten en welke aspecten daarbij van belang zijn. Aan de orde komen onder meer: • Gebruik ‘gratis’ als tactiek, niet als strategie • Klanten moeten ook met elkaar een band hebben, niet alleen met jou • Zorg dat je een paar ‘superusers’ hebt • Blijf altijd zoeken naar manieren om nieuwe diensten te leveren

Auteur | Robbie Kellman Baxter
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789047008989
Boekomslag voor ISBN: 9789021575476
Boekomslag voor ISBN: 9789078438151
Boekomslag voor ISBN: 9789083345031
Boekomslag voor ISBN: 9789044635874
Boekomslag voor ISBN: 9780063083769


Boekn ©