Het waarom van werk

Het waarom van werk

Alle recente onderzoeken tonen aan dat organisaties die goed functioneren en succesvol zijn, er in de eerste plaats voor zorgen dat werknemers het er naar hun zin hebben. De meeste mensen werken allang niet meer alleen voor het geld. Ze zoeken meer, maar wat zoeken ze dan in werk? Volgens Dave en Wendy Ulrich zin, identiteit, betrokkenheid, sociale contacten, een mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen, een bijdrage te leveren. En dat het liefste allemaal in overvloed. Op basis van de positieve psychologie en jarenlang onderzoek ontwikkelden Dave en Wendy Ulrich een model van de zeven fundamentele dimensies vanwerk. Met dat model kunnen managers concreet en praktisch aan de slag om de organisatie van overvloed in te richten. Dat is volgens de auteurs dé opdracht voor managers en leiders: een gevoel van positieve overvloed creëren zodat je medewerkers bindt, en juist daardoor waarde biedt aan klanten en stakeholders. Het waarom van werk is een inspirerend en motiverend handboek dat door vele adviseurs en managers wordt gebruikt om bij te dragen aan een positieve en zinvolle werkomgeving. Het boek is een absolute bestseller in de VS en is bevat vele praktische hulpmiddelen zoals vragenlijsten en checklists.

Auteur | Dave Ulrich
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9780071802666
Boekomslag voor ISBN: 9781586441135
Boekomslag voor ISBN: 9781259837647
Boekomslag voor ISBN: 9780071638708
Boekomslag voor ISBN: 9789463100397
Boekomslag voor ISBN: 9789026340567


Boekn ©