Vrouwen
Hoewel vrouwen allang studeren en diploma's behalen, worden veel sleutelposten nog altijd door mannen bekleed. Bovendien verdienen vrouwen gemiddeld ongeveer twintig procent minder dan hun mannelijke collega's. Dat heeft twee oorzaken: ten eerste hebben vrouwen vaak te weinig zelfvertrouwen om de baan en het salaris te eisen waar ze recht op hebben. Maar wat erger is: vrouwen hebben veel last van negatieve vooroordelen.
Om dit te veranderen en vrouwen te leren hoe ze zich in deze mannenmaatschappij beter kunnen 'verkopen', analyseert Veenhuys deze vooroordelen en legt hij vervolgens uit hoe je die op intelligente wijze en met humor kunt ontkrachten. In heldere bewoordingen leert hij vrouwen hoe zij zich het best kunnen positioneren in de markt om zo hun loopbaan beter te sturen.
Leer hoe je:
een lijst opstelt met jouw sterke punten;
een sector kiest waarin je je kunt onderscheiden;
kort en krachtig je toegevoegde waarde voor een werkgever formuleert;
je netwerk onderhoudt en uitbreidt;
een origineel en doeltreffend cv maakt;
controle krijgt over het sollicitatiegesprek, waarbij je enkele troeven achter de hand houdt;
voorafgaand aan het gesprek een weloverwogen salarisstrategie opstelt.
David Veenhuys begon zijn carri bij Procter & Gamble. In 1980 stapte hij over naar een internationaal reclamebureau, waar hij adjunctdirecteur werd. In 1987 richtte hij zijn eigen bedrijf op. Sinds enkele jaren organiseert hij seminars over zelfmarketing en carri ontwikkeling voor een succesvolle zoektocht naar een passende baan.
Om dit te veranderen en vrouwen te leren hoe ze zich in deze mannenmaatschappij beter kunnen 'verkopen', analyseert Veenhuys deze vooroordelen en legt hij vervolgens uit hoe je die op intelligente wijze en met humor kunt ontkrachten. In heldere bewoordingen leert hij vrouwen hoe zij zich het best kunnen positioneren in de markt om zo hun loopbaan beter te sturen.
Leer hoe je:
een lijst opstelt met jouw sterke punten;
een sector kiest waarin je je kunt onderscheiden;
kort en krachtig je toegevoegde waarde voor een werkgever formuleert;
je netwerk onderhoudt en uitbreidt;
een origineel en doeltreffend cv maakt;
controle krijgt over het sollicitatiegesprek, waarbij je enkele troeven achter de hand houdt;
voorafgaand aan het gesprek een weloverwogen salarisstrategie opstelt.
David Veenhuys begon zijn carri bij Procter & Gamble. In 1980 stapte hij over naar een internationaal reclamebureau, waar hij adjunctdirecteur werd. In 1987 richtte hij zijn eigen bedrijf op. Sinds enkele jaren organiseert hij seminars over zelfmarketing en carri ontwikkeling voor een succesvolle zoektocht naar een passende baan.
Auteur | | David Veenhuys |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Managementboeken |