Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn

Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn

Als je een eigen bedrijf hebt, als zzp'er werkt of werkzaam bent als professional in een organisatie, is het van belang om ondernemend en innovatief te zijn, óók in de sector zorg en welzijn. Dat vraagt om specifieke kwaliteiten van de professional, maar ook van de organisatie. Krijgt en neemt de professional voldoende speelruimte om te experimenteren? Hoe zorgt hij ervoor dat er naar zijn ideeën geluisterd wordt? En hoe krijgt hij binnen de organisatie ondersteuning bij het realiseren van deze ideeën? In Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn werkt de (toekomstige) professional geleidelijk toe naar een business- en evaluatieplan voor een eigen innovatief idee. Daarin geeft hij aan hoe hij deze nieuwe kans het beste kan realiseren en evalueren. Speciale aandacht gaat uit naar het signaleren van kansen en het voeren van de dialoog daarover met diverse belanghebbenden. Elk hoofdstuk bevat leerdoelen, een casus, inspirerende praktijkvoorbeelden en de theoretische onderbouwing. Deze worden afgewisseld met relevante artikelen, onderzoeksrapporten, interviews, beleidsrapporten en weblogs. De hoofdstukken eindigen met een samenvatting. De ondersteunende website biedt praktijkopdrachten, voorbeelddocumenten en verwijzingen naar diverse bronnen. Wat is er gewijzigd? Deze herziene editie is volledig geactualiseerd. De onderwerpen 'sociaal ondernemen', 'inclusief ondernemen' en 'de inzet van sociale technologie' zijn toegevoegd. De informatie over samenwerkings- en ondernemingsvormen is geactualiseerd en nieuwe methoden om sociale impact te meten zijn opgenomen. Daarnaast is een aantal inspirerende praktijkvoorbeelden geactualiseerd en toegevoegd. Doelgoep Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn is bedoeld voor studenten van sociale studies (SPH, MWD, CMV, creatieve therapie, toegepaste psychologie en pedagogiek) en van paramedische opleidingen. Daarnaast kan het gebruikt worden door professionals in zorg en welzijn. Auteursinformatie Petra Verhagen is socioloog en docent bij de opleiding Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV) van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Charlotte Haarsma-den Dekker is als fiscaal jurist werkzaam bij Ernst & Young Luxemburg. Voorheen was zij ook docent bij de opleiding CMV van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Auteur | Petra Verhagen
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Te koop bij:
boekenbalie logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789046907672
Boekomslag voor ISBN: 9789046902974
Boekomslag voor ISBN: 9789035231832
Boekomslag voor ISBN: 9789046906910
Boekomslag voor ISBN: 9789046903575
Boekomslag voor ISBN: 9789055163458


Boekn ©