De kunst van cultuurmarketing

De kunst van cultuurmarketing

Het wordt er voor culturele instellingen niet eenvoudiger op: de concurrentie die zij ondervinden van andere vormen van vrijetijdsbesteding is enorm, de overheid is voorzichtig met het verstrekken van subsidies en het publiek bezuinigt op kunst en cultuur. Daarom is het van groot belang dat de culturele sector verder professionaliseert op het gebied van marketing en promotie.

In De kunst van cultuurmarketing brengt de auteur het marketingvak en de wereld van kunst en cultuur nader tot elkaar. Het boek biedt de kennis die nodig is om gangbare marketingtheorieën toe te passen op de creatieve sector. Daarbij wordt ruim aandacht besteed aan ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media.
Het boek bevat eigentijdse voorbeelden en zowel klassieke als actuele cases. Ieder hoofdstuk sluit af met discussievragen en stellingen.

Dit basisboek wordt gebruikt in kunst- en cultuuropleidingen die marketing als hoofd- of bijvak aanbieden. Daarnaast is het bedoeld voor (beginnende) professionals in culturele organisaties en creatieve zelfstandigen.

Ruurd Mulder is als docent cultuur- en mediamarketing verbonden aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie (MIC) van de Hogeschool van Amsterdam.

Auteur | Ruurd Mulder
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Managementboeken

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789046902103
Boekomslag voor ISBN: 9789079812004
Boekomslag voor ISBN: 9789046901250
Boekomslag voor ISBN: 9789023245087
Boekomslag voor ISBN: 9789079812295
Boekomslag voor ISBN: 9780008484422


Boekn ©