Rapporteren in de hulp- en dienstverlening

Rapporteren in de hulp- en dienstverlening

Hulp- en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren, bijvoorbeeld om de voortgang van de hulpverlening vast te leggen, om een advies uit te brengen of om voorzieningen voor een cliënt aan te vragen. Een rapport is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is een praktisch boek dat het proces van rapportage praktijkgericht behandelt. Het boek gaat uitgebreid in op de meest voorkomende soorten rapporten en op deelaspecten die in rapportages aan de orde komen. De theorie wordt uitgelegd aan de hand van casussen uit de beroepspraktijk. Opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips bieden de lezer de gelegenheid de stof te verwerken en toe te passen. Het boek is daarmee een uitstekende voorbereiding op de schrijftaak waar hulp- en dienstverleners mee te maken krijgen.
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is geschreven voor hbo-studenten social work en (sociaal-)juridische dienstverlening. Het is ook heel bruikbaar voor ervaren professionals in de hulp- en dienstverlening.
Judith ter Horst was docent taalbeheersing aan de opleiding MWD bij de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Tegenwoordig verzorgt zij rapportagetrainingen voor sociaal-agogische dienstverleners.

Auteur | Judith ter Horst
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789046906330
Boekomslag voor ISBN: 9789046904596
Boekomslag voor ISBN: 9789062833641
Boekomslag voor ISBN: 9789046905166
Boekomslag voor ISBN: 9789062831210
Boekomslag voor ISBN: 9789059316416


Boekn ©