Handboek voor leraren
Hoe word je een goede leraar? Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke startende leraar moet beschikken. Naast de belangrijkste basisprincipes van het lesgeven, biedt de uitgave inzicht in de processen die ten grondslag liggen aan de praktijk van alledag.
In het Handboek voor leraren vind je de basis die nodig is om een succesvolle leraar te worden. In het eerste deel staan de leerpsychologietheorieën en de didactiek die daarop is afgestemd centraal. Deel twee bespreekt de relatie tussen de leraar en de leerling. Er wordt ingegaan op communicatie en interactie met groepen, maar ook op het omgaan met individuele leerlingen. Bijbehorende themas zijn pesten, ordehandhaving en conflicthantering. In deel drie beschrijven de auteurs het Nederlandse onderwijssysteem met onderwerpen zoals de schoolorganisatie, de schoolcultuur en de verschillende schooltypes. Daarnaast wordt ingegaan op de relatie tussen school en omgeving. Deel vier ten slotte, gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren.
Handboek voor leraren is een toegankelijk geschreven, gedegen en praktisch boek voor elke leraar (in opleiding) in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. Dit boek is ook bruikbaar voor instructeurs in Associate degree-opleidingen. Bij het schrijven is rekening gehouden met de actuele onderwijsstructuur, de kerndoelen en de generieke kennisbasis. De relatie met de onderwijspraktijk wordt versterkt door een uitgebreide website met onder andere PowerPoints, oefeningen, testen, vragenlijsten en beoordelingsformulieren.
Walter Geerts en René van Kralingen zijn beiden ervaren lerarenopleiders en auteurs van diverse onderwijsuitgaven. Walter Geerts is medeauteur van het project Didiclass en is een van de opstellers van de generieke kennisbasis. René van Kralingen is trainer/onderwijsadviseur bij onderwijsadviesbureau Van Kralingen. Hij houdt zich onder andere bezig met toetsing, werkvormen, timemanagement, effectieve instructies en leidinggeven.
In het Handboek voor leraren vind je de basis die nodig is om een succesvolle leraar te worden. In het eerste deel staan de leerpsychologietheorieën en de didactiek die daarop is afgestemd centraal. Deel twee bespreekt de relatie tussen de leraar en de leerling. Er wordt ingegaan op communicatie en interactie met groepen, maar ook op het omgaan met individuele leerlingen. Bijbehorende themas zijn pesten, ordehandhaving en conflicthantering. In deel drie beschrijven de auteurs het Nederlandse onderwijssysteem met onderwerpen zoals de schoolorganisatie, de schoolcultuur en de verschillende schooltypes. Daarnaast wordt ingegaan op de relatie tussen school en omgeving. Deel vier ten slotte, gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren.
Handboek voor leraren is een toegankelijk geschreven, gedegen en praktisch boek voor elke leraar (in opleiding) in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. Dit boek is ook bruikbaar voor instructeurs in Associate degree-opleidingen. Bij het schrijven is rekening gehouden met de actuele onderwijsstructuur, de kerndoelen en de generieke kennisbasis. De relatie met de onderwijspraktijk wordt versterkt door een uitgebreide website met onder andere PowerPoints, oefeningen, testen, vragenlijsten en beoordelingsformulieren.
Walter Geerts en René van Kralingen zijn beiden ervaren lerarenopleiders en auteurs van diverse onderwijsuitgaven. Walter Geerts is medeauteur van het project Didiclass en is een van de opstellers van de generieke kennisbasis. René van Kralingen is trainer/onderwijsadviseur bij onderwijsadviesbureau Van Kralingen. Hij houdt zich onder andere bezig met toetsing, werkvormen, timemanagement, effectieve instructies en leidinggeven.
Auteur | | Walter Geerts |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |