Van commissie naar factuur?
Klanten werven en inkomsten blijven genereren zal in de toekomst veel minder vanzelfsprekend zijn. Daaromwillen Jan Andel & Ramón Wernsen – Bruin je wakker schudden.
Het boek is een praktische handleiding voor diegenen die hun businessmodel willen aanpassen.
- Het is logisch opgebouwd en wie het chronologisch leest, doorloopt samen met het fictieve kantoor “Financieel ABC”, de volledige transformatie van productgerichte verkoop op basis van commissieloon naar klantgedreven advies op factuurbasis.
- Alle hoofdstukken kunnen even goed afzonderlijk en in willekeurige volgorde gelezen worden.
- De voorbeelden en checklists zullen even inspirerend werken.
Lezers vertellen waarom u dit boek moet lezen:
“Dit boek is een aanrader voor elke verzekeringsmakelaar die geïnspireerd wil worden door een nieuw businessmodel. Je krijgt duidelijke antwoorden op actuele vragen. Welke invloeden komen op ons af? Hoe kunnen we daarop inspelen?”
Peter Callant, zaakvoerder Callant Verzekeringen
“Waarom, hoe en vooral voor wie moet het bedrijfsmodel aangepast worden? Ook die vraag wordt beantwoord. De direct bruikbare tools inspireren om klanten te benaderen die willen betalen voor diensten die ze op prijs stellen.” Hugo Pint, zaakvoerder Akses Groep Verzekeringen “Jan Andel voelt zich echt betrokken bij het lot van de verzekeringsbemiddelaar. Dat maakt zijn aanpak uniek en efficiënt. Zijn adviezen kunnen meteen toegepast worden.”
Wim Dellafaille, zaakvoerder Dellafaille & Co
“We moeten continu kritisch nadenken over onze business. Onze strategie moet meer dan ooit beginnen bij de klant. De knowhow van Jan Andel biedt garanties op succes.”
Robert van Beek CFP®, Founder/Director About Life & Finance en Auteur.
“Dit boek brengt de huidige markt in kaart. Het is een uitstekende compagnon de route voor elke ondernemer in de verzekeringssector.”
Koen Druyts, bestuurder Swaegers Verzekeringen
“De financiële crisis veroorzaakte een vertrouwensbreuk bij de consument. Dit boek biedt u een uitweg uit de crisis. Jan Andel schreef immers een praktische handleiding voor de onafhankelijke adviesverlener van morgen.”
Bart Veltjen, Distribution Effectiveness Team Leader Delta Lloyd Life
“Jan Andel legt uit waarom het huidige kantelmoment op de Belgische verzekeringsmarkt wakkere actoren opportuniteiten biedt en er voor de ontkenners uitziet als een ware Zwarte Zwaan. Zowel de verzekeringsbemiddelaar als de verzekeraar kunnen het voorgestelde businessmodel in de praktijk brengen.”
Davy Verhulst, strategisch marketingadviseur
Over de auteurs:
Jan Andel heeft 30 jaar ervaring in commerciële en technische managementfuncties in de Belgische en Nederlandse financiële sector. Hij is gepassioneerd door de transformatie die we meemaken en wil een bijdrage leveren aan het rendabel welzijn van de sector. Dit in het belang van de consumenten, de bemiddelaars en de verzekeraars. Hij helpt ondernemers bij het creëren van effectieve business(modellen) zodat de organisaties en de medewerkers klantgerichtheid, het leveren van meerwaarde en langdurige relaties optimaal kunnen combineren met commerciële effectiviteit en rendabiliteit.
Ramón Wernsen – Bruin is financieel planner bij Persist Global Wealth Management en eigenaar van Financial Planning 4 All in Nederland. Deze auteur geeft ook trainingen en workshops over financiële planning en bedrijfsmodellen. Ramón heeft een geïntegreerd CRM-systeem op zijn naam staan en is de grondlegger van seminaries zoals ‘Master Financieel Planner in 1 dag’.
Auteur | | Jan Andel |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Economie & Financiën |