Te Gezellig In De Les
Middelbare scholieren zijn in staat zelfstandig te werken, zelf hun opdrachten te plannen en deze volgens planning uit te voeren. En zij zijn meesters in het multitasken: ze kunnen communiceren via de computer én met hun buren én aan een werkstuk bezig zijn. De eerste opvatting leidde tot de uitwassen van het studiehuis; de tweede opvatting scheldt school en leraren vrij van de taak in te grijpen wanneer het 'te gezellig' wordt in de les. Beide opvattingen zijn inmiddels met onderzoek naar de werking van hersenen weerlegd. Maar dat lijkt vooralsnog aan het onderwijs voorbij te zijn gegaan. Voor Te gezellig in de les hielden Astrid Boon en Leo Prick een enquête onder scholieren van havo en vwo. Resultaat: middelbare scholieren willen dat de scholen en de leraren duidelijke regels stellen en die ook strikt handhaven. En de ouders? Volgens veel leraren zijn ze te bemoeizuchtig. Tegelijk weten ze meestal niet of pas laat in het jaar dat door wanorde sommige lessen niet goed lopen of soms hele klassen slecht presteren.
Auteur | | Astrid Boon |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |