Spiegelzaal van onze tijd

Spiegelzaal van onze tijd

Iedereen leest tegenwoordig LINDA. En dat is snel gegaan. Van alle Nederlandse mediamerken is dit het enige dat zó snel zó succesvol is geworden. Hoe is het mogelijk, vraagt Chris van der Heijden zich af in Spiegelzaal van onze tijd. Het zegt iets over ons en onze samenleving, maar wat? Van der Heijden laat zien dat de groei van LINDA. samenhangt met een verschuiving in de Nederlandse journalistiek. In plaats van politiek, economie en maatschappij staan steeds vaker ‘zacht-journalistieke’ onderwerpen centraal als sport, mode, eten, reizen en spiritualiteit. In plaats van aandacht voor de publieke zaak kwam er belangstelling voor de persoonlijke zaak, het individu. En die verschuiving in de journalistiek weerspiegelt die in de samenleving: wie LINDA. leert kennen, leert het huidige Nederland kennen.

Auteur | Chris van der Heijden
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789045037219
Boekomslag voor ISBN: 9789025426781
Boekomslag voor ISBN: 9789025437299
Boekomslag voor ISBN: 9789045023663
Boekomslag voor ISBN: 9789078019060
Boekomslag voor ISBN: 9789025420949


Boekn ©