Vertaalde verbeelding

Vertaalde verbeelding

Dit boek is een inspiratiebron om taal aan te leren met muzische
werkvormen. Door in te zetten op de raakvlakken tussen taal, actief
leren, beeld, muziek en drama zijn activerende werkvormen
ontwikkeld waarin interactie en samenwerking tussen leerlingen
centraal staan. Voor elk van deze domeinen is er een handleiding
voorzien. De muzische workshops zijn gecreëerd binnen het onderzoeksproject
taalCULTuur in een unieke samenwerking tussen de
departementen Education, MAD School of Arts en Music van de
Hogeschool PXL in Hasselt.
De auteurs zijn lector-onderzoeker aan de Hogeschool PXL in Hasselt.
Karen Reekmans geeft vakdidactiek vroeg vreemdetalenonderwijs
en meertaligheid aan de lerarenopleiding PXL-Education lager
en kleuteronderwijs. Verder begeleidt ze studenten die stage lopen
in het immersieonderwijs Nederlands in Luik en is ze verbonden
aan PXL-Research voor praktijkgericht onderzoek over schooltaal
Nederlands als tweede taal in meertalige klassen.
Catherine Roden geeft vakdidactiek wetenschappen en techniek
aan de lerarenopleiding PXL-Education lager onderwijs. Verder is
ze LEGO® Education Academy Certified Trainer.
Kris Nauwelaerts geeft illustratieve vormgeving aan de PXL-MAD
School of Arts. Hij behaalde in 2015 een doctoraat in de beeldende
kunsten met het proefschrift “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet. Onderzoek
naar de relatie tussen prentenboeken en de ontwikkeling van
beeldende geletterdheid bij kinderen” en is illustrator van kinderboeken.
Verder is hij verbonden aan PXL-Research voor praktijkgericht
onderzoek over visuele kunsten.

Auteur | Karen Reekmans
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789057188367
Boekomslag voor ISBN: 9789044132670
Boekomslag voor ISBN: 9789021438740
Boekomslag voor ISBN: 9789085167273
Boekomslag voor ISBN: 9789493262034
Boekomslag voor ISBN: 9789024573103


Boekn ©