Nieuwe praktijkgids leerlingbesprekingen

Nieuwe praktijkgids leerlingbesprekingen

Op een opbouwende en open manier spreken over leerlingen, maar vooral mét leerlingen bevordert een goede begeleiding en evaluatie door hun hele schoolloopbaan heen. Spreken over leerlingen in rapportvergaderingen of leerlingbesprekingen op school leidt niet altijd of onvoldoende tot gedragsverandering. In dit boek wordt - op basis van vele jaren ervaring als trainer en begeleider van veranderingsprocessen in Nederlandse scholen voor voortgezet onderwijs - beschreven hoe het gesprek over en mét leerlingen kan leiden tot effect op het gedrag van leerlingen. Hoewel het instrumentarium is ontstaan in het voortgezet onderwijs, is de praktijkgids evenzeer te gebruiken in MBO-instellingen. Zo vormt deze publicatie een handleiding voor álle scholen en teams die (nog) niet helemaal tevreden zijn over de manier waarop zij spreken over hun leerlingen in rapportvergaderingen en/of leerlingbesprekingen. Via dit boek en dit instrumentarium leert men hoe overleg efficiënter georganiseerd kan worden en met meer effect. Een gelinkte website bevat formulieren die bij de besprekingen kunnen worden gebruikt. Over de auteur Inge Hummel is verbonden aan Cordys Onderwijstrajecten Rotterdam.

Auteur | Inge Hummel
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789065086105
Boekomslag voor ISBN: 9789065085269
Boekomslag voor ISBN: 9789079564972
Boekomslag voor ISBN: 9789463714648
Boekomslag voor ISBN: 9789463372602
Boekomslag voor ISBN: 9789463173582


Boekn ©