Onderwijs Aan Volwassenen
Over het leren van volwassenen wordt veel gesproken en geschreven in het kader van levensbelang en levensbreed leren. Toch bestaat er weinig onderzoek naar hoe volwassenen leren, laat staan over hoe dit leren te beïnvloeden is. In samenwerking met het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen van de HUBrussel werkt de onderzoekgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen een onderzoek uit naar het leren van volwassenen in het onderwijs. dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken volwassenen op zeer uitlopende manieren te leren. Deze leerpatronen worden beïnvloed door tal van persoons - en omgevingsgebonden factoren. Niet alle leerpatronen zijn even succesvol om te slagen. Bovendien kunnen de leerpatronen veranderen tijdens het onderwijstraject. Naast de onderzoeksresultaten biedt het boek ook een verkort instrument om leerpatronen bij volwassenen in het onderzoek in kaart te brengen en systematisch op te volgen. Voorafgaand onderzoek heeft aangetoond dat dit instrument valide en betrouwbaar is. De auteurs geven ook aanbevelingen voor wie in het onderwijs aan volwassenen met dit onderwerp aan de slag wil.
Auteur | | Vincent Donche |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |