Integrale jeugdhulp
De centrale vraag van dit boek luidt: Hoe kan het hulpverleningsaanbod binnen voorzieningen voor bijzondere jeugdzorg zich versterken om maximaal tegemoet te komen aan de hulpvraag vanuit problematische opvoedingssituaties?
Na een toelichting bij het wetgevende karakter ontwikkelt de auteur een pedagogische visie van waaruit de doelgroep in de bijzondere jeugdzorg kan worden benaderd. Het is een theoretische reflectie die het orthopedagogisch handelen legitimeert. Vraaggericht werken staat hierbij centraal en de noodzaak is om de problematische opvoedingssituatie als één geïntegreerd geheel te beschouwen. Deze visie wordt geconcretiseerd tot een orthopedagogische verantwoord handelingsmodel.
Na een toelichting bij het wetgevende karakter ontwikkelt de auteur een pedagogische visie van waaruit de doelgroep in de bijzondere jeugdzorg kan worden benaderd. Het is een theoretische reflectie die het orthopedagogisch handelen legitimeert. Vraaggericht werken staat hierbij centraal en de noodzaak is om de problematische opvoedingssituatie als één geïntegreerd geheel te beschouwen. Deze visie wordt geconcretiseerd tot een orthopedagogische verantwoord handelingsmodel.
Auteur | | R. Dobbelaere |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |