Succesvolle Aanpak Van Risicoleerlingen
(Bijna) alle kinderen kunnen leren lezen, mits ze daar voldoende tijd voor krijgen en ze goede instructies krijgen. De rol van de groepsleerkracht is dan ook van doorslaggevend belang.
Een succesvolle aanpak van risicoleerlingen vraagt tevens om maatregelen op verschillende niveaus: de organisatie van de school, de planning van de leerkracht en de organisatie van ondersteuning en follow up.
Kortom, omgaan met verschillen in de groep vraagt om volgehouden politiek van de school zelf daar een aantal te nemen maatregelen het groepsniveau overstijgt evenals de mogelijkheden die de leerkracht kan bieden.
Een succesvolle aanpak van risicoleerlingen vraagt tevens om maatregelen op verschillende niveaus: de organisatie van de school, de planning van de leerkracht en de organisatie van ondersteuning en follow up.
Kortom, omgaan met verschillen in de groep vraagt om volgehouden politiek van de school zelf daar een aantal te nemen maatregelen het groepsniveau overstijgt evenals de mogelijkheden die de leerkracht kan bieden.
Auteur | | Ed Koekebacker |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |