Ontwikkelingspsychologie
Ontwikkelingspsychologie is een uitgebreide inleiding in het vakgebied. Het laat de lezer kennismaken met de basistheorieën, het onderzoek en de praktijktoepassingen van deze unieke discipline. Daarbij zoekt de auteur steeds de raakvlakken met de levens en ervaringen van de student en worden verbanden gelegd met maatschappelijke ontwikkelingen. Zo biedt het boek niet alleen een raamwerk van feitelijke kennis, maar nodigt het ook uit om anders naar mensen en hun (vroege) ontwikkeling te kijken.
Ontwikkelingspsychologie bespreekt de volledige jeugd en de adolescentie in chronologische volgorde: de prenatale periode, de babytijd, de peuter- en kleutertijd, de schooltijd en de adolescentie. Binnen deze perioden richt het boek zich op de fysieke, cognitieve, sociale en persoonlijkheidsontwikkeling.
Deze zevende editie van Ontwikkelingspsychologie is volledig geactualiseerd en bevat nieuwe informatie over bijvoorbeeld de nieuwe DSM, overgewicht bij kinderen, (cyber)pesten, vriendschap en sociale netwerken. In alle hoofdstukken zijn Nederlandse en Europese voorbeelden, onderzoeksresultaten en statistische gegevens opgenomen. Dit alles maakt Ontwikkelingspsychologie een aanwinst voor iedere student in het hoger onderwijs die een cursus kinder-, ontwikkelings- of levenslooppsychologie volgt.
In MyLab
Nederlandstalig is voor studenten een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal beschikbaar om de materie verder uit te diepen en beter te begrijpen, zoals de digitale versie van het boek, toetsvragen, cases, video's, weblinks en een begrippentrainer. Docenten vinden op MyLab aanvullende cases met uitwerkingen en PowerPoints van de figuren en tabellen om te gebruiken bij colleges.
Robert S. Feldman is hoogleraar Psychologie en universitair decaan aan het College of Social and Behavioral Sciences van de University of Massachusetts in Amherst. Hij staat bekend om zijn didactische kwaliteiten: hiervoor ontving hij de College Distinguished Teacher Award. Feldman schreef ook Ontwikkelingspsychologie II, waarin op dezelfde wijze de periode vanaf de adolescentie wordt behandeld.
Esmah Lahlah is ontwikkelingspsycholoog en universitair docent bij INTERVICT aan de Universiteit van Tilburg, waar zij zich bezighoudt met onderzoek naar en onderwijs over slachtofferschap van kinderen. Laurent Voets is orthopedagoog en combineert ruime praktijkervaring in o.a. de kinderpsychiatrie met lesopdrachten in het hoger onderwijs. Aan de UC Leuven Limburg (UCLL) is hij verantwoordelijk voor het postgraduaat autisme. Greet van der Wielen is gedragswetenschapper met specialisatie in de geestelijke gezondheidskunde. Aan de UCLL is zij als lector verbonden aan de groep Gezondheid en Welzijn binnen
Ontwikkelingspsychologie bespreekt de volledige jeugd en de adolescentie in chronologische volgorde: de prenatale periode, de babytijd, de peuter- en kleutertijd, de schooltijd en de adolescentie. Binnen deze perioden richt het boek zich op de fysieke, cognitieve, sociale en persoonlijkheidsontwikkeling.
Deze zevende editie van Ontwikkelingspsychologie is volledig geactualiseerd en bevat nieuwe informatie over bijvoorbeeld de nieuwe DSM, overgewicht bij kinderen, (cyber)pesten, vriendschap en sociale netwerken. In alle hoofdstukken zijn Nederlandse en Europese voorbeelden, onderzoeksresultaten en statistische gegevens opgenomen. Dit alles maakt Ontwikkelingspsychologie een aanwinst voor iedere student in het hoger onderwijs die een cursus kinder-, ontwikkelings- of levenslooppsychologie volgt.
In MyLab
Nederlandstalig is voor studenten een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal beschikbaar om de materie verder uit te diepen en beter te begrijpen, zoals de digitale versie van het boek, toetsvragen, cases, video's, weblinks en een begrippentrainer. Docenten vinden op MyLab aanvullende cases met uitwerkingen en PowerPoints van de figuren en tabellen om te gebruiken bij colleges.
Robert S. Feldman is hoogleraar Psychologie en universitair decaan aan het College of Social and Behavioral Sciences van de University of Massachusetts in Amherst. Hij staat bekend om zijn didactische kwaliteiten: hiervoor ontving hij de College Distinguished Teacher Award. Feldman schreef ook Ontwikkelingspsychologie II, waarin op dezelfde wijze de periode vanaf de adolescentie wordt behandeld.
Esmah Lahlah is ontwikkelingspsycholoog en universitair docent bij INTERVICT aan de Universiteit van Tilburg, waar zij zich bezighoudt met onderzoek naar en onderwijs over slachtofferschap van kinderen. Laurent Voets is orthopedagoog en combineert ruime praktijkervaring in o.a. de kinderpsychiatrie met lesopdrachten in het hoger onderwijs. Aan de UC Leuven Limburg (UCLL) is hij verantwoordelijk voor het postgraduaat autisme. Greet van der Wielen is gedragswetenschapper met specialisatie in de geestelijke gezondheidskunde. Aan de UCLL is zij als lector verbonden aan de groep Gezondheid en Welzijn binnen
Auteur | | Robert S. Feldman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Mens & Maatschappij |