Recruitment
Goede medewerkers maken het verschil voor een organisatie. Het recruitmentvak draait om het aantrekken, begeleiden en behouden van medewerkers die zorgen voor succes.
Recruitment presenteert een eigentijdse vorm van actieve werving en gaat in op de selectie en begeleiding van nieuwe medewerkers. Het geeft een heldere uitleg over de positie van recruitment binnen de organisatie en behandelt zowel commerciële aspecten, zoals werving en arbeidsmarktcommunicatie,
als hrm-aspecten, waaronder personeelsplanning, selectie en onboarding.
Belangrijke onderwerpen zijn:
* doelgroepgerichte werving van actieve én passieve kandidaten;
* trends op de arbeidsmarkt en hun invloed op recruitment;
* arbeidsmarktcommunicatie en verschillende vormen van branding;
* selectiestrategieën en -middelen;
* personeelsplanning en de begeleiding van nieuwe medewerkers.
Dit boek is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en bevat veel oefenmateriaal en cases die een goed beeld geven van recruitment in de praktijk. Bovendien biedt het handige checklists en lijstjes met tips en valkuilen. De bijbehorende website www.pearson.nl/verhoeven bevat extra studiemateriaal, zoals aanvullende opdrachten, voorbeelden van interviewvragen en een database met arbeidsmarktcampagnes. Voor docenten is een handleiding beschikbaar.
Ardiënne Verhoeven heeft ruim twintig jaar ervaring op het gebied van hrm en
recruitment. Zij is werkzaam geweest bij KPN en Unilever, heeft online recruitmenttools ontwikkeld voor onder meer Intermediair en Elsevier en heeft sinds 2000 een eigen adviesbureau, WorkWonders. www.pearson.nl
Recruitment presenteert een eigentijdse vorm van actieve werving en gaat in op de selectie en begeleiding van nieuwe medewerkers. Het geeft een heldere uitleg over de positie van recruitment binnen de organisatie en behandelt zowel commerciële aspecten, zoals werving en arbeidsmarktcommunicatie,
als hrm-aspecten, waaronder personeelsplanning, selectie en onboarding.
Belangrijke onderwerpen zijn:
* doelgroepgerichte werving van actieve én passieve kandidaten;
* trends op de arbeidsmarkt en hun invloed op recruitment;
* arbeidsmarktcommunicatie en verschillende vormen van branding;
* selectiestrategieën en -middelen;
* personeelsplanning en de begeleiding van nieuwe medewerkers.
Dit boek is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en bevat veel oefenmateriaal en cases die een goed beeld geven van recruitment in de praktijk. Bovendien biedt het handige checklists en lijstjes met tips en valkuilen. De bijbehorende website www.pearson.nl/verhoeven bevat extra studiemateriaal, zoals aanvullende opdrachten, voorbeelden van interviewvragen en een database met arbeidsmarktcampagnes. Voor docenten is een handleiding beschikbaar.
Ardiënne Verhoeven heeft ruim twintig jaar ervaring op het gebied van hrm en
recruitment. Zij is werkzaam geweest bij KPN en Unilever, heeft online recruitmenttools ontwikkeld voor onder meer Intermediair en Elsevier en heeft sinds 2000 een eigen adviesbureau, WorkWonders. www.pearson.nl
Auteur | | Ardiënne Verhoeven |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |