Gedrag In Organisaties / 9E Editie
Gedrag In Organisaties / 9E Editie 1e druk is een boek van S.P. Robbins uitgegeven bij Pearson Education. ISBN 9789043015523
Gedrag in organisaties biedt een compacte maar complete inleiding in de studie naar het gedrag van organisaties en van de mensen die binnen organisaties werkzaam zijn. Het boek is sterk internationaal georiënteerd: de bevindingen van onderzoek en de voorbeelden – die in deze negende editie opnieuw up-to-date zijn gebracht – zijn ontleend aan de hedendaagse praktijk van tal van organisaties over de hele wereld. De auteurs verstaan als geen ander de kunst om op een levendige en informatieve manier de belangrijkste aspecten te presenteren van een vakgebied dat volop in beweging is. Nieuw in deze negende editie is onder andere een hoofdstuk over stemmingen en emoties. Daarnaast gaan de auteurs in op uiteenlopende onderwerpen als stress op het werk, leiderschap, de invloed van technologie, de Myers-Briggs Type Indicator, conflicten en onderhandeling en netwerkorganisaties.
Gedrag in organisaties is geschreven voor zowel studenten bedrijfskunde, psychologie en sociale wetenschappen, als voor professionals die werkzaam zijn op een van de vele terreinen waarvoor organisatiekunde relevant is.
Op de website www.pearsoneducation.nl/robbins is aanvullend materiaal te vinden, waaronder powerpoints en meerkeuzevragen. Daarnaast bevat elk boek een toegangscode voor het online Self- assessmentpakket 3.0 van Stephen Robbins. Hiermee hebben studenten een jaar lang volledige toegang tot een grote hoeveelheid persoonlijkheidstests.
Stephen P. Robbins is als docent verbonden aan de San Diego State University. Zijn onderzoek spitst zich toe op de thema's conflict en macht binnen organisaties en op de ontwikkelingen van effectieve interpersoonlijke vaardigheden. Timothy A. Judge is verbonden aan de University of Florida. Zijn onderzoek richt zich op persoonlijkheid, stemmingen en emoties. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Gerrit Jan Kerkdijk, verbonden aan de Saxion Hogeschool Enschede.
Gedrag in organisaties biedt een compacte maar complete inleiding in de studie naar het gedrag van organisaties en van de mensen die binnen organisaties werkzaam zijn. Het boek is sterk internationaal georiënteerd: de bevindingen van onderzoek en de voorbeelden – die in deze negende editie opnieuw up-to-date zijn gebracht – zijn ontleend aan de hedendaagse praktijk van tal van organisaties over de hele wereld. De auteurs verstaan als geen ander de kunst om op een levendige en informatieve manier de belangrijkste aspecten te presenteren van een vakgebied dat volop in beweging is. Nieuw in deze negende editie is onder andere een hoofdstuk over stemmingen en emoties. Daarnaast gaan de auteurs in op uiteenlopende onderwerpen als stress op het werk, leiderschap, de invloed van technologie, de Myers-Briggs Type Indicator, conflicten en onderhandeling en netwerkorganisaties.
Gedrag in organisaties is geschreven voor zowel studenten bedrijfskunde, psychologie en sociale wetenschappen, als voor professionals die werkzaam zijn op een van de vele terreinen waarvoor organisatiekunde relevant is.
Op de website www.pearsoneducation.nl/robbins is aanvullend materiaal te vinden, waaronder powerpoints en meerkeuzevragen. Daarnaast bevat elk boek een toegangscode voor het online Self- assessmentpakket 3.0 van Stephen Robbins. Hiermee hebben studenten een jaar lang volledige toegang tot een grote hoeveelheid persoonlijkheidstests.
Stephen P. Robbins is als docent verbonden aan de San Diego State University. Zijn onderzoek spitst zich toe op de thema's conflict en macht binnen organisaties en op de ontwikkelingen van effectieve interpersoonlijke vaardigheden. Timothy A. Judge is verbonden aan de University of Florida. Zijn onderzoek richt zich op persoonlijkheid, stemmingen en emoties. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Gerrit Jan Kerkdijk, verbonden aan de Saxion Hogeschool Enschede.
Auteur | | Robbins Stephen |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |