Innovatie

Innovatie

Innoveren is het introduceren van nuttige vernieuwingen. Het is van cruciaal belang voor elke organisatie en op lange termijn de sleutel tot succes. Maar innovaties laten zich niet eenvoudig plannen: het is immers nooit zeker of een nieuw product ook een succes zal worden. Hoe weet je bijvoorbeeld of er vraag naar zal zijn? En hoe weet je of een nieuwe technologie in de praktijk goed werkt? In Innovatie wordt duidelijk gemaakt hoe innovaties tot stand komen en hoe organisaties innovatiever kunnen worden. Het richt zich daarmee enerzijds op het innovatieproces, waarbij onder andere ideegeneratie, productontwikkeling en marktintroductie aan de orde komen. Anderzijds bespreekt het boek het innovatiebeleid binnen organisaties. Het is geen toeval dat sommige bedrijven er wel in slagen om een continue reeks innovaties voort te brengen en andere niet. Maar hoe stimuleer je organisaties innovatiever te worden? Hoe zorg je ervoor dat medewerkers zijn gedreven tot verbetering en vernieuwing? En hoe creƫer je de hiervoor benodigde ruimte? Dit boek is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten en vakliteratuur. Theoretische modellen en methoden worden inzichtelijk gemaakt aan de hand van diverse praktische voorbeelden van herkenbare innovaties. Daarbij wordt zowel aandacht besteed aan de goederen- als de dienstensector. Innovatie is bedoeld voor studenten binnen het hoger onderwijs. Eelko Huizingh is universitair hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij geeft les en doet onderzoek naar innovaties, waarover hij regelmatig publiceert in binnen- en buitenlandse vaktijdschriften.

Auteur | E. Huizingh
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789043036382
Boekomslag voor ISBN: 9789043032278
Boekomslag voor ISBN: 9789491743207
Boekomslag voor ISBN: 9789047012115
Boekomslag voor ISBN: 9789043020909
Boekomslag voor ISBN: 9789055163342


Boekn ©