Trainen van interpersoonlijke vaardigheden
TIPS, de afkorting van Training in InterPersonal Skills, is een van de eerste Amerikaanse trainingsprogramma's op het gebied van interpersoonlijke vaardigheden. Sinds de eerste uitgave van dit boek zijn docenten aan hogescholen en universiteiten meer en meer gaan inzien hoe belangrijk
het is om de interpersoonlijke vaardigheden van studenten te ontwikkelen. Dr. Milton Blood, ooit docent en nu directielid van de Association for Management Education, legt uit waarom het trainen van management-vaardigheden populairder is geworden dan de traditionele theoretische opleiding:
Leiderschap klinkt als een studievak, maar met de kennis die studen ten in de klas opdoen worden ze niet per se beter voorbereid op het leiderschap: studenten die een managementopleiding heb ben afgerond, moeten leiding kunnen geven in plaats van zich te verdiepen in historisch onderzoek naar leiderschap. Ook hoeven ze niet zes verschillende motivatietheorieën te kunnen vergelijken en tegen elkaar af te zetten, als ze zelf maar kunnen motiveren.
Studenten die de interpersoonlijke vaardigheden uit dit boek ontwikkelen en oefenen, kunnen leren leidinggeven en anderen motiveren. Daarnaast leren ze nog andere belangrijke interpersoonlijke vaardigheden, op het gebied van communicatie, team-building en probleemoplossing. De student krijgt bovendien exclusieve toegang tot het online Self-assessmentpakket 3.0.
Stephen P. Robbins is (co-)auteur van tal van (studie-)boeken op het gebied
van management, waarvan een aantal inmiddels in het Nederlands vertaald
is door Pearson Benelux. Hij is verbonden aan de San Diego State University.
Phillip L. Hunsaker is verbonden aan de University of San Diego.
het is om de interpersoonlijke vaardigheden van studenten te ontwikkelen. Dr. Milton Blood, ooit docent en nu directielid van de Association for Management Education, legt uit waarom het trainen van management-vaardigheden populairder is geworden dan de traditionele theoretische opleiding:
Leiderschap klinkt als een studievak, maar met de kennis die studen ten in de klas opdoen worden ze niet per se beter voorbereid op het leiderschap: studenten die een managementopleiding heb ben afgerond, moeten leiding kunnen geven in plaats van zich te verdiepen in historisch onderzoek naar leiderschap. Ook hoeven ze niet zes verschillende motivatietheorieën te kunnen vergelijken en tegen elkaar af te zetten, als ze zelf maar kunnen motiveren.
Studenten die de interpersoonlijke vaardigheden uit dit boek ontwikkelen en oefenen, kunnen leren leidinggeven en anderen motiveren. Daarnaast leren ze nog andere belangrijke interpersoonlijke vaardigheden, op het gebied van communicatie, team-building en probleemoplossing. De student krijgt bovendien exclusieve toegang tot het online Self-assessmentpakket 3.0.
Stephen P. Robbins is (co-)auteur van tal van (studie-)boeken op het gebied
van management, waarvan een aantal inmiddels in het Nederlands vertaald
is door Pearson Benelux. Hij is verbonden aan de San Diego State University.
Phillip L. Hunsaker is verbonden aan de University of San Diego.
Auteur | | S. Robbins |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |