Gedrag In Organisaties

Gedrag In Organisaties

Gedrag in organisaties
Gedrag in organisaties biedt een complete inleiding in de studie naar het gedrag van organisaties en van de mensen die binnen organisaties werkzaam zijn. Het boek is sterk internationaal georiënteerd: de voorbeelden en opdrachten in het boek - die in deze zesde editie opnieuw up-to-date zijn gebracht - zijn ontleend aan de hedendaagse praktijk van tal van organisaties over de hele wereld. Stephen P. Robbins verstaat als geen ander de kunst om op een levendige en informatieve manier de belangrijkste aspecten te presenteren van een vakgebied dat volop in beweging is. Diversiteit, globalisering en (bedrijfs)ethiek komen ruimschoots aan bod; deze thema's zijn nu geïntegreerd in vrijwel alle hoofdstukken van deze nieuwe editie. Verder gaat de auteur in op uiteenlopende onderwerpen als TQM, re-engineering, nieuwe technologie, de afnemende loyaliteit van werknemers, de Myers-Briggs Type Indicator en virtuele organisaties.
Gedrag in organisaties is bedoeld voor zowel studenten psychologie, sociale wetenschappen en bedrijfskunde, als voor professionals die werkzaam zijn op een van de vele terreinen waarvoor organisatiekunde relevant is.
Nieuw in deze editie:
Door het hele boek verspreid aandacht voor diversiteit, globalisering en ethiek.
Nieuw materiaal over waarden en over emoties.
Een uitgebreide behandeling van het thema vertrouwen en leiderschap.
Een bespreking van de merites van 'virtual teams'.
Nieuw materiaal over de 'lerende organisaties.

Auteur | Robbins Stephen
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

bol logo

Kijk verder



Boekn ©