Kwaliteitsmanagement
Organisaties onderscheiden zich door de kwaliteit van hun producten of hun diensten, goede arbeidsomstandigheden en maatregelen waarbij het milieu wordt ontzien. Kwaliteitsmanagement geeft een duidelijk inzicht in hoe organisaties kunnen streven naar excellente bedrijfsvoering, producten en diensten.
De auteur bespreekt de verschillende vormen van kwaliteitsmanagement en de modellen en systemen die hierbij worden gebruikt. Zo komen het INK-managementmodel, Six Sigma en HACCP uitgebreid aan de orde. Verder besteedt hij aandacht aan het vastleggen van kwaliteitsnormen in procedures en het controleren en analyseren van die procedures.
In Kwaliteitsmanagement staat niet alleen de theorie centraal; de auteur legt eveneens een link met de dagelijkse praktijk. Elk hoofdstuk begint met een beschrijving van het profiel van een bestaande organisatie. De student past de gepresenteerde kwaliteitstheorieën vervolgens toe op de organisatie uit de casus aan de hand van opdrachten.
Dit boek is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs die een opleiding volgen waarin ontwikkelingen rondom kwaliteit, arbeidsomstandigheden en milieuzorg (KAM) centraal staan, en iedereen die interesse heeft in KAM-aspecten.
Ron Emmerik is als docent kwaliteitszorg en logistiek verbonden aan de Hogeschool INHOLLAND en heeft meerdere boeken op economisch gebied op zijn naam staan.
Auteur | | R. Emmerik |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |