Sportmanagement
Sportmanagement biedt de toekomstige manager van sportorganisaties alles wat hij nodig heeft om te scoren. Het boek biedt een combinatie van theorie en praktijk en kijkt naar de context van sportorganisaties.
Na een inleidend deel over sport en management wordt een stevige basis gelegd op het gebied van strategie en financiering in de sport. Vervolgens worden meer specialistische aspecten van management in de sport behandeld, waaronder sportmarketing en personeelsmanagement.
Ook gaat het boek in op hedendaagse kwesties als het managen van evenementen, risicomanagement en omgang met de media. De stof wordt rijkelijk geïllustreerd met relevante cases die betrekking hebben op een brede variëteit aan sporten.
Sterke punten van dit boek:
• ruime aandacht voor de vraagstukken waarmee een sportmanager te maken krijgt;
• veel cases en voorbeelden die de student aanmoedigen om de theorie in de praktijk te zien;
• bewerking voor de Nederlandstalige markt;
• een bijdrage van Frank van den Wall Bake over sportsponsoring.
Sportmanagement is geschreven voor studenten aan opleidingen die te maken hebben met sport en actieve vrijetijdsbesteding. Verder is het boek geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sport en die zich om professionele redenen wil verdiepen in sportmanagement.
John Beech is hoofd van de afdeling Leisure, Sport and Tourism Management aan de Coventry Business School. Simon Chadwick maakt deel uit van de onderzoeksgroep Sportmanagement aan de Leeds University Business School. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Robert Posthumus. Hij is als Lecturer of Business Policy & Strategy verbonden geweest aan Nyenrode Business Universiteit en is op dit moment werkzaam bij een internationale FMCG-organisatie waarbinnen hij verschillende marketing- en salesposities bekleedde.
Na een inleidend deel over sport en management wordt een stevige basis gelegd op het gebied van strategie en financiering in de sport. Vervolgens worden meer specialistische aspecten van management in de sport behandeld, waaronder sportmarketing en personeelsmanagement.
Ook gaat het boek in op hedendaagse kwesties als het managen van evenementen, risicomanagement en omgang met de media. De stof wordt rijkelijk geïllustreerd met relevante cases die betrekking hebben op een brede variëteit aan sporten.
Sterke punten van dit boek:
• ruime aandacht voor de vraagstukken waarmee een sportmanager te maken krijgt;
• veel cases en voorbeelden die de student aanmoedigen om de theorie in de praktijk te zien;
• bewerking voor de Nederlandstalige markt;
• een bijdrage van Frank van den Wall Bake over sportsponsoring.
Sportmanagement is geschreven voor studenten aan opleidingen die te maken hebben met sport en actieve vrijetijdsbesteding. Verder is het boek geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sport en die zich om professionele redenen wil verdiepen in sportmanagement.
John Beech is hoofd van de afdeling Leisure, Sport and Tourism Management aan de Coventry Business School. Simon Chadwick maakt deel uit van de onderzoeksgroep Sportmanagement aan de Leeds University Business School. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Robert Posthumus. Hij is als Lecturer of Business Policy & Strategy verbonden geweest aan Nyenrode Business Universiteit en is op dit moment werkzaam bij een internationale FMCG-organisatie waarbinnen hij verschillende marketing- en salesposities bekleedde.
Auteur | | John Beech |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |