Weg Naar Marktleiderschap

Weg Naar Marktleiderschap

Jan Baan neemt in het Nederlandse bedrijfsleven een eigen plaats in. Zelden zal een Nederlandse ondernemer zo snel internationaal furore hebben gemaakt: in 1995 was het jonge Veluwse softwarebedrijf Baan Company in haar marktsegment de nummer drie op de wereldranglijst. Zelden ook zal een ondernemer zo snel van zijn voetstuk zijn gevallen: enkele jaren later al stortte Baan Company als een kaartenhuis in elkaar. Nu de storm van publiciteit rond Baan Company is geluwd en Jan Baan zijn nieuwe bedrijf Cordys in de markt heeft gezet, vond hij het tijd om de balans op te maken en zijn ervaringen op schrift te stellen. In dit boek vertelt Jan Baan over zijn ambitie om marktleiderschap te verwerven. Hij doet verslag van de enerverende momenten in de ontwikkeling van de onderneming en legt uit waarom en hoe het uiteindelijk misging. Hij beschrijft welke strategie het bedrijf ontwikkelde en geeft diverse persoonlijke analyses. Hij verhaalt verder hoe hij met Cordys zijn ondernemersactitviteiten voortzet en geeft zijn visie op de ontwikkeling van de informatietechnologie. Jan Baan gunt de lezer een blik in zijn diepste persoonlijke drijfveren en laat zien hoe het christelijke geloof zijn leven benvloedt. Jan Baan biedt met zijn boek een boeiende beschrijving van een authentieke ondernemer en een uniek inzicht in een van de meest fascinerende ondernemingen die ons land de afgelopen decennia heeft gekend. Dit maakt het boek aantrekkelijk voor iedereen die interesse heeft in ondernemerschap en informatietechnologie. Door zijn analyserend karakter is het boek tevens geschikt voor het onderwijs.

Auteur | Jan Baan
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Managementboeken

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789025462406
Boekomslag voor ISBN: 9789024458813
Boekomslag voor ISBN: 9781537324005
Boekomslag voor ISBN: 9789024422814
Boekomslag voor ISBN: 9789033818356
Boekomslag voor ISBN: 9789047510451


Boekn ©