Strategie
Achter elk bloeiend bedrijf staat een succesvolle strategie. Achter elke falende onderneming gaat een slechte strategie schuil.Een goede strategie ontwikkelen is verrassend eenvoudig. Wetenschappers en consultants hebben echter met hun stokpaardjes en zelfontwikkelde methodieken de zaak onnodig gecompliceerd gemaakt. Strategie staat te ver af van degenen die er de meeste behoefte aan hebben: managers op de werkvloer. Strategie is immers veruit het meest van belang in de frontlinie, waar (lijn)managers zich dag in, dag uit inspannen om nieuwe, concurrerende producten en diensten te ontwikkelen. Er is een nieuwe zakenwereld in opkomst, die elke strateeg moet doorgronden en weten te benutten. De strategische basisbegrippen hoeven daarvoor niet herschreven te worden, maar aanpassing aan de nieuwe wereld is wel noodzakelijk. Nieuwe manieren van communiceren brengen een radicaal andere manier van zakendoen met zich mee. Strategie - Het Financial Times Handboek is volledig up-to-date en laat zien dat het ontwikkelen van strategieën eenvoudig en leuk kan zijn - en bovenal lucratief. Het boek weerspiegelt de veranderingen in de theorie en de praktijk van strategieontwikkeling en het becommentarieert de belangrijkste theorieën en denkers over strategie.
Auteur | | Richard Koch |
Taal | | Nederlands |
Type | | Onbekende bindwijze |
Categorie | | Managementboeken |