De service-economie
De Service-Economie 1e druk is een boek van Kees Groeneveld uitgegeven bij Financial Times/Prentice Hall. ISBN 9789043004732
Negen wijze lessen voor organisaties uit de oude economie met dank aan de ineenstorting van de nieuwe economie. Meer dan driekwart van de werkende bevolking is dienstverlenend bezig. De arbeidsproductiviteit van de agrarische en de productiesector is in het verleden enorm opgevoerd, maar de dienstverlening is wat dat betreft blijven steken in het stenen tijdperk. Enorme verbetering van de productiviteit van dienstverlening is de grootste managementuitdaging voor de 21ste eeuw. Duidelijk is dat organisaties uit de oude economie massaal internet en internettechnologie zullen inzetten om de productiviteit van dienstverlening drastisch op te voeren. Oude-economieorganisaties zullen daarbij zeven fasen doorlopen: oude economie, website, intranet, elektronische transacties, serviceketen, servicenetwerk en service-economie. Sleutelwoorden zijn connectivity en netwerk. Elektronische dienstverlening zal langzaam maar zeker de bestaande traditionele dienstverlening van onderen afromen. Om deze transformatie tot een succes te maken zijn er voor deze organisaties in elke fase drie kernpunten: positionering, strategie en realisatie. Deze worden op praktische wijze uitgewerkt in negen aandachtsgebieden. Meer informatie en achtergronden over de service-economie, het boek en de auteurs kan worden gevonden op de vrij toegankelijke website www.service-economie.nl
Negen wijze lessen voor organisaties uit de oude economie met dank aan de ineenstorting van de nieuwe economie. Meer dan driekwart van de werkende bevolking is dienstverlenend bezig. De arbeidsproductiviteit van de agrarische en de productiesector is in het verleden enorm opgevoerd, maar de dienstverlening is wat dat betreft blijven steken in het stenen tijdperk. Enorme verbetering van de productiviteit van dienstverlening is de grootste managementuitdaging voor de 21ste eeuw. Duidelijk is dat organisaties uit de oude economie massaal internet en internettechnologie zullen inzetten om de productiviteit van dienstverlening drastisch op te voeren. Oude-economieorganisaties zullen daarbij zeven fasen doorlopen: oude economie, website, intranet, elektronische transacties, serviceketen, servicenetwerk en service-economie. Sleutelwoorden zijn connectivity en netwerk. Elektronische dienstverlening zal langzaam maar zeker de bestaande traditionele dienstverlening van onderen afromen. Om deze transformatie tot een succes te maken zijn er voor deze organisaties in elke fase drie kernpunten: positionering, strategie en realisatie. Deze worden op praktische wijze uitgewerkt in negen aandachtsgebieden. Meer informatie en achtergronden over de service-economie, het boek en de auteurs kan worden gevonden op de vrij toegankelijke website www.service-economie.nl
Auteur | | Groeneveld Kees |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Geschiedenis |