Eppe De Haan
Voor Eppe de Haan is beeldhouwen het balanceren tussen ideaal en werkelijkheid, tussen absolute schoonheid en het onbereikbare van de perfectie, de wereld van de droom en de wereld van de materie, het gewichtloze en het onverplaatsbare. Zijn werk is dikwijls vergeleken met dat van Mitoraj. Echter, in tegenstelling tot Mitoraj zoekt de Haan niet het verhevene en onbereikbaar-goddelijke van het lichaam, maar juist het tastbare, het landschappelijke.
De fotografie van Erik Hesmerg, in de context van de marmerproductie in de streek rondom Pietrasanta, geeft deze publicatie een uitzonderlijke waarde. De foto´s tonen het werkproces, de inspiratie van het materiaal, de charmante ambiance van Pietrasanta en de dreigende atmosfeer van de marmergroeven.
Deze publicatie is deel 2 in een serie monografieën van beeldhouwers van torso´s en fragmenten
De fotografie van Erik Hesmerg, in de context van de marmerproductie in de streek rondom Pietrasanta, geeft deze publicatie een uitzonderlijke waarde. De foto´s tonen het werkproces, de inspiratie van het materiaal, de charmante ambiance van Pietrasanta en de dreigende atmosfeer van de marmergroeven.
Deze publicatie is deel 2 in een serie monografieën van beeldhouwers van torso´s en fragmenten
Auteur | | John Sillevis |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Kunst & Fotografie |