Brugboek Marketing
"Brugboek Marketing" bespreekt de basisbeginselen van moderne marketing en staat onder meer stil bij een aantal recente ontwikkelingen en hun gevolgen voor marketing.Voorbeelden hiervan zijn de verschuiving van producten naar diensten,transacties naar relaties en concurrent naar "concullega",en uiteraard de opkomst van internet.Het Brugboek Marketing integreert deze ontwikkelingen met de theorie van de klassieke marketing.Dit betekent dat naast de klassieke marktinstrumenten (de vier P' s) ook veel ruimte is voor onderwerpen zoals het verstevigen van de band met de klant, het op de markt brengen van innovaties, het meetbaar maken van marketingprestaties en het gebruik van ICT in het contact met klanten.Bovendien wordt ruime aandacht geschonken aan dienstenmarketing, business-to-business marketing en internationale marketing.
Het "Brugboek Marketing" is bovenal een inleidende titel. Het boek biedt op een zeer toegankelijke manier een breed inzicht in alle voor de moderne marketing relevante onderwerpen, waarbij ook expliciet wordt stilgestaan bij de relaties met andere bedrijfsfuncties.
Inhoud:
Voorwoord
Belang van marketing -Waarom marketing?
- De klant centraal
Zaken doen in de 21ste eeuw - Wat verandert er?
- De omgeving in beweging
- Marketing in beweging
Naar effectief marketingbeleid - Wat willen we?
- Ondernemingsstrategie
- Marketingstrategie
Marktanalyse - Wat weten we?
- Klantgedrag
- Marktinformatie en marktonderzoek
Instrumenten voor marketing - Wat kunnen we?
- Instrument: product
- Instrument: prijs - Instrument: communicatie
- Instrument: distributie
- Klantcontact via ICT
Invulling marketingbeleid - Hoe doen we het?
- Een hechte band met de klant
- Steeds weer innoveren
- Marketing is investeren - Meetbaar marketingbeleid
Vormen van marketing - Welke bijzondere toepassingen kennen we?
- Dienstenmarketing
- Business-to-business marketing
- Internationale marketing
Noten
Index
Het "Brugboek Marketing" is bovenal een inleidende titel. Het boek biedt op een zeer toegankelijke manier een breed inzicht in alle voor de moderne marketing relevante onderwerpen, waarbij ook expliciet wordt stilgestaan bij de relaties met andere bedrijfsfuncties.
Inhoud:
Voorwoord
Belang van marketing -Waarom marketing?
- De klant centraal
Zaken doen in de 21ste eeuw - Wat verandert er?
- De omgeving in beweging
- Marketing in beweging
Naar effectief marketingbeleid - Wat willen we?
- Ondernemingsstrategie
- Marketingstrategie
Marktanalyse - Wat weten we?
- Klantgedrag
- Marktinformatie en marktonderzoek
Instrumenten voor marketing - Wat kunnen we?
- Instrument: product
- Instrument: prijs - Instrument: communicatie
- Instrument: distributie
- Klantcontact via ICT
Invulling marketingbeleid - Hoe doen we het?
- Een hechte band met de klant
- Steeds weer innoveren
- Marketing is investeren - Meetbaar marketingbeleid
Vormen van marketing - Welke bijzondere toepassingen kennen we?
- Dienstenmarketing
- Business-to-business marketing
- Internationale marketing
Noten
Index
Auteur | | E. Huizingh |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |