Mondzorg En Beroepshouding
Wat verwachten mondhygiënisten en tandartsen van elkaar? Kunnen mondhygiënisten en tandartsen gelijkwaardige gesprekpartners zijn en willen ze dat wel zijn? Hoe blijf je met passie werken? Hoe voorkom je het betuttelen van patiënten? Wat is volgens patiënten 'een professionele uitstraling'?
Deze en veel meer vragen worden in dit boek beantwoord aan de hand van interviews met mondhygiënisten, tandartsen en patiënten. De honderden adviezen die zij geven, vragen om een kritische reactie. De beslissing over ‘wie er gelijk heeft’ zullen (aankomende) mondhygiënisten en tandartsen als reflectieve beroepsbeoefenaars zelf maken.
Dit boek helpt studenten mondzorgkunde en tandheelkunde een goede beroepshouding te ontwikkelen en zich kritisch op te stellen richting collega’s en wat het werkveld adviseert. Het roept op tot discussie, reflectie en intervisie.
Dit boek is tevens interessant voor ervaren mondhygiënisten en tandartsen. De adviezen uit het werkveld kunnen hen sterken in de eigen beroepshouding naar patiënten en collega’s en nieuwe visies brengen.
Joost Dupont studeerde ethiek en promoveerde op de narratieve identiteitstheorie van Paul Ricoeur (Identiteit is kwaliteit, Uitgeverij Damon, 2010). Vanuit deze theorie probeert hij een kenniscirculatie tussen 'opleiding', student en werkveld tot stand te brengen door het werkveld uitgebreid het woord te geven over de beroepshouding van een professional. Hij doceert ethiek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Dit boek helpt een eigen beroepshouding te ontwikkelen.
Auteur | | Joost Dupont |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Geneeskunde & Verpleging |