Handboek psychodiagnostiek voor de hulpverlening aan kinderen
Er zijn vele velden waarop de psychodiagnostiek van kinderen zich richt. Allereerst is er natuurlijk het kind zelf in al zijn aspecten: gedrag, intelligentie, leervorderingen, neuropsychologische vaardigheidsstructuur, sociaal en emotioneel functioneren. Maar belangrijk is ook de diagnostiek van zijn omgeving: de ouders en, groter, het gezinsverband. Dit handboek geeft een volledig, interdisciplinair beeld van al deze terreinen in de context van de hulpverlening. Naast de theoretische achtergronden van diagnostiek, onderzoek en hulpverlening bevat het een overzicht van diagnostische methoden. De auteurs, werkzaam in de praktijk als hulpverlener en/of als docent, hebben veel aandacht besteed aan de toepassing van deze methoden op concrete onderzoeksdomeinen: praktijkvoorbeelden verlevendigend de tekst op tal van plaatsen. Voor deze vijfde druk is de inhoud geheel herzien en uitgebreid op basis van de meest recente inzichten. Daarmee is dit handboek, waarvan de eerdere drukken zeer succe
Auteur | | |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | |