Een leerlijn zwemmen. Een theoretische beschouwing
Elk kind leert zwemmen. Welke zwemslag het daarbij als eerste leert, is niet de belangrijkste vraag. Leer kinderen een techniek kiezen waarbij ze zich veilig en goed voelen. De motorische ontwikkeling en veiligheid in en rond het water staan voorop.
Het louter kunnen overbruggen van een bepaalde afstand in het zwembad geeft nog niet aan of het kind 'watersafe' is. Bijgevolg schept het een vals veiligheidsgevoel bij de ouders en bij het kind. Een kritische kijk op de klassieke leerlijnen en de ontwikkeling van een alternatieve leerlijn drong zich op.
Baan Vier ontwikkelde deze volledig nieuwe leerlijn zwem- men in samenspraak met alle betrokken partijen in het zwemonderwijs.
Het louter kunnen overbruggen van een bepaalde afstand in het zwembad geeft nog niet aan of het kind 'watersafe' is. Bijgevolg schept het een vals veiligheidsgevoel bij de ouders en bij het kind. Een kritische kijk op de klassieke leerlijnen en de ontwikkeling van een alternatieve leerlijn drong zich op.
Baan Vier ontwikkelde deze volledig nieuwe leerlijn zwem- men in samenspraak met alle betrokken partijen in het zwemonderwijs.
Auteur | | Filip Roelandt |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Sport & Outdoor |