Marketing
Dit boek is ontstaan vanuit een voelbare behoefte aan een samenvattend overzicht in het domein van marketing. Het onderscheidt zich duidelijk van de vele uitgebreide, maar vaak complexe, marketinghandboeken.
Dit werk is in de eerste plaats een handboek voor bachelor- studenten die een helder en overzichtelijk beeld willen van het marketinglandschap. Het geeft een beknopt maar degelijk overzicht van de belangrijkste principes en processen binnen het marketinggebeuren. Het is dan ook interessant leesvoer voor elke leek die snel meer wil weten over het vakgebied marketing.
In zes delen wordt de lezer ingewijd in de basisprincipes van marketing. Deel 1 ontrafelt de kluwen van communicatie en marketing en reikt een begrijpelijk begrippenkader aan. In deel 2 krijgt de lezer inzicht in wat marketing is en hoe het marketingdenken is geƫvolueerd. In deel 3 tot en met 6 gaat het handboek grondig in op de marketingmix. Elk marketinginstrument wordt ontleed en bekeken vanuit een communicatiestandpunt. Het is vanzelfsprekend dat ook recente processen als het gebruik van sociale online platformen, e-commerce en content marketing worden aangehaald.
Dit werk is in de eerste plaats een handboek voor bachelor- studenten die een helder en overzichtelijk beeld willen van het marketinglandschap. Het geeft een beknopt maar degelijk overzicht van de belangrijkste principes en processen binnen het marketinggebeuren. Het is dan ook interessant leesvoer voor elke leek die snel meer wil weten over het vakgebied marketing.
In zes delen wordt de lezer ingewijd in de basisprincipes van marketing. Deel 1 ontrafelt de kluwen van communicatie en marketing en reikt een begrijpelijk begrippenkader aan. In deel 2 krijgt de lezer inzicht in wat marketing is en hoe het marketingdenken is geƫvolueerd. In deel 3 tot en met 6 gaat het handboek grondig in op de marketingmix. Elk marketinginstrument wordt ontleed en bekeken vanuit een communicatiestandpunt. Het is vanzelfsprekend dat ook recente processen als het gebruik van sociale online platformen, e-commerce en content marketing worden aangehaald.
Auteur | | Katheline De Lembre |
Taal | | Nederlands |
Type | | Hardcover |
Categorie | | Managementboeken |