Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen 1 een theoretisc h kader voor de praktijk

Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen 1 een theoretisc h kader voor de praktijk

Goede hulpverlening aan kinderen,jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Ons handboek vertrekt vanuit de bestaande kwaliteitsvolle diagnostische modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. In een reeks van vier boeken willen wij hulpverleners informeren over het diagnostisch proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) psychopathologie die de diagnosticus nodig heeft om een kwaliteitsvol diagnostisch onderzoek uit te voeren. In dit eerste boekdeel wordt een theoretisch kader geschetst van waaruit de empirische cyclus inhoudelijk ingevuld kan worden. Op verschillende praktijkrelevante vragen wordt een state-of-the-art antwoord geformuleerd. Welke hypothesen zou ik moeten toetsen? Welke beroepsethische overwegingen dien ik in acht te nemen bij mijn diagnostisch onderzoek? Hoe moet ik communiceren met hulpvragers uit andere culturen? Volgen later: Deel 2: Ontwikkelingspsychopathologie in de diagnostische praktijk; Deel 3: Diagnostisch onderzoek van ontwikkelingsdomeinen; Deel 4: Diagnostisch onderzoek van specifieke problemen.

Auteur | Guy Bosmans
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Onderwijs & Didactiek

Te koop bij:
bruna logo boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789462920316
Boekomslag voor ISBN: 9789463441513
Boekomslag voor ISBN: 9789462923706
Boekomslag voor ISBN: 9789033497933
Boekomslag voor ISBN: 9789085600343
Boekomslag voor ISBN: 9789024427635


Boekn ©