Een veelkleurig verhaal
Veel scholen, veel jongeren, veel leerkrachten, veel klasactiviteiten, veel omgaan met elkaar,... . Scholen zijn een veelkleurig verhaal van menselijke verhoudin- gen, interactie en innerlijke beleving. Evenveel aspecten waarmee iets fout kan lopen, evenveel wegen om er- mee om te gaan.
Peter Adriaenssens, Gie Deboutte, Johan Deklerck, Chico Detrez, Wim Dhaese, Anne Hermans, Hilde Leonard, Pat Patfoort en Willy Vandamme: een keure van de grootste experten uit de wetenschap en de praktijk belichten in dit boek de psychologische, pedagogische, criminologische en antropologische aspecten van pro- bleemgedrag in het onderwijs. Een veelkleurig verhaal vraagt om een breed spectrum van preventie en aan- pak. Leerlinggedrag is niet alleen oorzaak, maar kan ook als symptoom beschouwd worden van een breder functioneren van een school en van de samenleving.
Dit boek wil de multi-aspectualiteit van probleemge- drag en de preventie en aanpak ervan in kaart bren- gen en naast theoretische inzichten ook praktische handvatten aanreiken, zodat leerkrachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners en iedereen die ac- tief is in het onderwijs inspiratie kan opdoen voor zijn concrete praktijk.
Het boek is een goed gefundeerd, praktijkgericht boek met een schat aan informatie voor iedereen die met probleemgedrag in het onderwijs begaan is: leer- krachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners, academici en studenten.
JOHAN DEKLERCK is als doctor in de criminologie verbonden aan de Academische Lerarenopleiding Gedrags- en maatschappij- wetenschappen aan de K.U.Leuven. Hij bouwde onderzoeksexpertise op rond preventie en veiligheid, jeugddelinquentie, fundamentele criminologische theorievorming, restorative justice en bemiddeling. De rode draad in zijn werk is probleemgedrag in onderwijs.
Aan dit boek schreven mee: Peter Adriaenssens, Gie Deboutte, Johan Deklerck, Chico Detrez, Wim Dhaese, Anne Hermans, Hilde Leonard, Pat Patfoort en Willy Vandamme.
Peter Adriaenssens, Gie Deboutte, Johan Deklerck, Chico Detrez, Wim Dhaese, Anne Hermans, Hilde Leonard, Pat Patfoort en Willy Vandamme: een keure van de grootste experten uit de wetenschap en de praktijk belichten in dit boek de psychologische, pedagogische, criminologische en antropologische aspecten van pro- bleemgedrag in het onderwijs. Een veelkleurig verhaal vraagt om een breed spectrum van preventie en aan- pak. Leerlinggedrag is niet alleen oorzaak, maar kan ook als symptoom beschouwd worden van een breder functioneren van een school en van de samenleving.
Dit boek wil de multi-aspectualiteit van probleemge- drag en de preventie en aanpak ervan in kaart bren- gen en naast theoretische inzichten ook praktische handvatten aanreiken, zodat leerkrachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners en iedereen die ac- tief is in het onderwijs inspiratie kan opdoen voor zijn concrete praktijk.
Het boek is een goed gefundeerd, praktijkgericht boek met een schat aan informatie voor iedereen die met probleemgedrag in het onderwijs begaan is: leer- krachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners, academici en studenten.
JOHAN DEKLERCK is als doctor in de criminologie verbonden aan de Academische Lerarenopleiding Gedrags- en maatschappij- wetenschappen aan de K.U.Leuven. Hij bouwde onderzoeksexpertise op rond preventie en veiligheid, jeugddelinquentie, fundamentele criminologische theorievorming, restorative justice en bemiddeling. De rode draad in zijn werk is probleemgedrag in onderwijs.
Aan dit boek schreven mee: Peter Adriaenssens, Gie Deboutte, Johan Deklerck, Chico Detrez, Wim Dhaese, Anne Hermans, Hilde Leonard, Pat Patfoort en Willy Vandamme.
Auteur | | J. Deklerck |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |