De muziekindustrie

De muziekindustrie

Achter onze lievelingsmuziek schuilt een complexe en vooral zakelijke wereld, die we omschrijven als ‘de muziekindustrie’. Het is niet altijd eenvoudig om zicht te krijgen op de structuur, werking en functie van elk radertje in de globale machinerie van de muziekindustrie, zeker niet nu de muziekindustrie ook het tijdperk van cyberspace is binnengetreden.

In dit boek wordt, om te beginnen, de muziekindustrie gekaderd in de culturele industrieën en een overzicht gegeven van de nieuwe businessmodellen. Vervolgens geeft het lexicon inzicht in het vakjargon, met schema’s, illustraties en enkele historische kanttekeningen. Het geïllustreerde woordenboek bevat niet alleen relevante trefwoorden, maar ook adressen en interessante websites voor verdere informatie. Tot slot zijn contracten opgenomen evenals de laatste versie van de auteurswet.

De muziekindustrie. Een lexicon maakt zowel de totale leek als de beroepsbeoefenaar wegwijs in de muziekindustrie.

Over de auteurs:

Gust De Meyer is hoogleraar aan het Centrum voor Mediacultuur en Communicatietechnologie van de K.U.Leuven. Zijn vakgebied is populaire cultuur.

Alex Trappeniers is advocaat en docent. Hij specialiseerde zich in alle aspecten van de muziekindustrie en het auteursrecht. Als raadsman en pleiter voor tal van Belgische groepen, muzikanten en muziekfirma’s kent hij de muziekindustrie door en door.

Auteur | Gust de Meyer
Taal | Nederlands
Type | Paperback
Categorie | Mens & Maatschappij

bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789083148700
Boekomslag voor ISBN: 9781501122187
Boekomslag voor ISBN: 9780241302064
Boekomslag voor ISBN: 9789033454141
Boekomslag voor ISBN: 9780307774903
Boekomslag voor ISBN: 9781913231255


Boekn ©