Praxis Bewegingsopvoeding 020 Leermiddelen En Werkvormen In De Lichamelijke Opvoeding
Met deze reader sluiten we aan bij de vernieuwingsideeën rond de Lichamelijke opvoeding.
In verscheidene bijdragen, veelal van medewerkers uit de academische lerarenopleiding te Leuven, wordt aangetoond hoe een geïntegreerd vakconcept met inhoudsgebonden doelen (motorische competentie en een fitte levensstijl) en persoonsgebonden doelen (een positief zelfbeeld en sociale vaardigheden) aangepakt kan worden.
Het gebruik van flexibele leermiddelen (zoals de kijkwijzer en de zelfevaluatiechecklist) en gevarieerde werkvormen (van leraar- tot leerlingsturing) zijn troeven in de realisatie van het rijke vakconcept.
In verscheidene bijdragen, veelal van medewerkers uit de academische lerarenopleiding te Leuven, wordt aangetoond hoe een geïntegreerd vakconcept met inhoudsgebonden doelen (motorische competentie en een fitte levensstijl) en persoonsgebonden doelen (een positief zelfbeeld en sociale vaardigheden) aangepakt kan worden.
Het gebruik van flexibele leermiddelen (zoals de kijkwijzer en de zelfevaluatiechecklist) en gevarieerde werkvormen (van leraar- tot leerlingsturing) zijn troeven in de realisatie van het rijke vakconcept.
Auteur | | Daniel Behets |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |