Ik heet niet d/bom
Lezen gaat niet vanzelf, hoofdrekenen gaat zo traag, moeite met de klok, in alles te traag, de trein missen omdat een tabel lezen zo lastig is...
Dit zijn situaties die kinderen en volwassenen met problemen als dyslexie en dyscalculie zeker herkennen. Want dyslexie betekent wel heel wat meer dan letters omkeren en te veel fouten lezen.
Kobe (6), Hanne (15), Toon (21), Mia (40) en anderen vertellen over alledaagse situaties die bij hen niet vanzelf lopen. Ze denken dan ook algauw dat ze dom zijn. Ze zijn niet dom, maar voor hen gaat niets automatisch.
Dit zijn situaties die kinderen en volwassenen met problemen als dyslexie en dyscalculie zeker herkennen. Want dyslexie betekent wel heel wat meer dan letters omkeren en te veel fouten lezen.
Kobe (6), Hanne (15), Toon (21), Mia (40) en anderen vertellen over alledaagse situaties die bij hen niet vanzelf lopen. Ze denken dan ook algauw dat ze dom zijn. Ze zijn niet dom, maar voor hen gaat niets automatisch.
Auteur | | Anny Cooreman |
Taal | | Nederlands |
Type | | Paperback |
Categorie | | Onderwijs & Didactiek |