Interculturele communicatie

Interculturele communicatie

Mensen uit verschillende landen en culturen komen steeds vaker beroepsmatig met elkaar in contact. Daarbij komt men tot de verwarrende ontdekking dat elkaars taal spreken geenszins de garantie biedt dat interculturele communicatie effectief verloopt. In dit boek wordt inzichtelijk gemaakt hoe de culturele normen en waarden, meer dan de taal, bepalend zijn voor denken, communiceren en handelen en hoezeer deze normen en waarden verschillen tussen westers en niet-westers georiƫnteerde burgers. In 1990 verscheen de eerste druk van dit boek en de structuurtheorie die aan deze versie ten grondslag ligt is veel besproken, gebruikt, gedoceerd en becommentarieerd. Deze druk is, na 17 jaar, het resultaat hiervan, waarbij de kern - de cases vertaald naar de belangrijkste maatschappelijke structuren - uitgebreid is.

Auteur | D. Pinto
Taal | Nederlands
Type | Hardcover
Categorie | Mens & Maatschappij

Te koop bij:
boekenwereld logo bol logo

Kijk verder

Boekomslag voor ISBN: 9789031312993
Boekomslag voor ISBN: 9789023256878
Boekomslag voor ISBN: 9789047003830
Boekomslag voor ISBN: 9789463384599
Boekomslag voor ISBN: 9789463380461
Boekomslag voor ISBN: 9789023258742


Boekn ©